جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الشيخ رضا مختاري

حوزه/مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه، گفت: مواضع سیاسی و علمی صحیح، قلم روان و جذاب با مطالعه فراوان و تبیین دقیق از ویژگی های بارز آثار علامه قرشی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا مختاری پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی ترجمه فارسی دانشنامه امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) که در بیت تاریخی مرحوم آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد، عنوان کرد: از ویژگی های بارز کتاب دانشنامه امام امیرالمومنین(ع) قابل فهم بودن برای همه و قلم روان است.

وی افزود: بیان روان لازمه کار کسی است که قصد معرفی اهل بیت(ع) به مردم را دارد و در اثر دانشنامه امام امیرالمومنین(ع) می بینیم که موسوعه ارزشمندی گردآوری شده است.

مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه گفت: مواضع سیاسی و علمی صحیح، قلم روان و جذاب با مطالعه فراوان و تبیین دقیق از ویژگی های بارز آثار علامه قرشی بود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری ادامه داد: امام خمینی(ره) و سید محمدباقر صدر با علامه قرشی مراوده داشته و ایشان از مبارزین در عصر رژیم بعث و قبل از آن بوده است.

وی با اشاره به مصاحبه ای از آیت الله خرسان اضافه کرد: ایشان در این مصاحبه به این نکته اشاره کرده بود که در حال حاضر جامعه شیعه بیش از آنکه نیاز به تقریب بین مذاهب داشته باشد، نیازمند تقریب درون مذهبی است.

مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه، مطرح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در بین شیعیان انفکاک هایی به نام اصولیون، اخباریون و غیره ایجاد شده که شکاف بین معتقدین به این نحله ها بعضا عمیق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha