جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم عمامه گذاری طلاب همدانی به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه علما ۱۴ قرن است که با وجود تمام فشارها و سختی‌ها از دین خدا مراقبت کرده‌اند، گفت: بهترین خیرات حفظ دین خدا و بهترین مرکز برای نگهداری دین خدا، حوزه‌ علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب، در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان با تشکر از استقامت طلاب و روحانیون، برای حضور در حوزه و سربازی دین خدا، اظهار داشت: تقویت حوزه‌های علمیه از نظر علمی و تربیتی بر ما واجب است و عموم مردم هم لازم است تا نسل به نسل از حوزه های علمیه نگهداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه وابسته به امام راه حل، رهبری و یا مرکز قم و شخص خاصی نیست، گفت: حوزه حافظ دین خدا، مادر انقلاب و نگهدار قرآن و عترت است و از آنجایی که در هر زمانی به فقیه دین شناس نیاز داریم، باید حامی حوزه برای تربیت چنین نیروهایی باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه روحانیون و علما ۱۴ قرن است که با وجود تمام فشارها و سختی‌ها با استقامت، از دین خدا مراقبت کرده‌اند، مطرح کرد: همه کسانی که تمکن مالی دارند، بهترین خیرات حفظ دین خدا و بهترین مرکز برای نگهداری دین خدا، حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: چه بنده در این مکان باشم یا خیر، این چراغ باید باقی بماند، اما استمرار این راه نیازمند دو بال استقامت طلبه‌ها و کمک عموم متدینین است، دو بالی که از اول هم آنها حوزه‌ها را نگه داشته‌اند.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه حوزه زیر پوشش دولت نخواهد رفت، گفت: اگر روزی رئیس جمهوری در کشور علیه برخی سلسله مسائل قدم برداشت، آن زمان حوزه نمی‌تواند در برابر آن مسئله موضع بگیرد.

وی با بیان اینکه والدین، فرزندان خود را با افتخار برای سربازی امام زمان در حوزه‌ها ثبت نام کنند، اظهار داشت: امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد در این مکتب تربیت کرد و حوزه‌ها نیز امروز ادامه دهنده همان راه امام صادق(ع) هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با دعوت از مشارکت و فعالیت خیرین در عرصه حوزه، مطرح کرد: به دنبال ایجاد منابع پایدار و وقف در حوزه هستیم و در جامعه نیز اگر کسی توانایی این کار را دارد، خود شخصا می تواند وارد شود و اگر کسی را می شناسد، خوب است که برای حضور در این مسیر آنها را تشویق کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha