شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ برگزاری مراسم ولادت پیامبر اکرم و امام صادق علیهماالسلام و هفته وحدت در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام فعال آذر گفت: با دو دوره جاهلیت قبل و بعد از اسلام مواجهیم که در هر دو جاهلیت، زن قربانی شده است و اگر بخواهیم جلوی این را بگیریم باید دست به دامن اسلام باشیم؛ امروز در جاهلیت مدرن شخصیت زن را لگد مال می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام عسگر فعال آذر، امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق (ع) که با همکاری حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی و دفتر امور اهل سنت استان، در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که خداوند نعمت های بی حد و حصر در اختیار ما گذاشته است، اظهار داشت: خداوند متعال این همه نعمت به بشریت داده است و برای هیچ کدام منتی نگذاشته، اما در مورد بعثت نبی مکرم اسلام، اعلام می دارد که پروردگار بر بشر منت گذاشت و پیامبری از جنس خودشان برانگیخت.

وی اضافه کرد: اهمیت دادن به ارزش ها از مهم ترین خصلت های رسول مکرم (ص) بود؛ احترام به والدین یکی از آن ارزش های الهی است که مورد تاکید دین و پیامبر اعظم می باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی با بیان این که رسول اکرم(ص) انسان های سخّی را به دلیل احترام به ارزش های الهی مورد تکریم قرار می دادند، افزود: وحدت مسلمین از مهم ترین مسائل مورد تاکید پیامبر اعظم (ص) بود و حل اختلاف بین قبیله اوس و خزرج نمونه بارز آن است و پیامبر اعظم (ص) خودشان منادی وحدت بود و ما باید پیرو حضرات معصومین در این امر باشیم.

وی ادامه داد: وحدت به این معنا نیست که شیعه و سنی از اعتقادات خود دست بردارند، بلکه باید در عین پایبند بودن به مقدسات، به اشتراکات تاکید کنند. شیعه و سنی در بیش از ۹۵ درصد با هم هم عقیده هستند.

حجت الاسلام فعال آذر افزود: با دو دوره جاهلیت قبل و بعد از اسلام مواجهیم که در هر دو جاهلیت، زن قربانی شده است و اگر بخواهیم جلوی این را بگیریم باید دست به دامن اسلام باشیم؛ امروز در جاهلیت مدرن شخصیت زن را لگد مال می کنند.

وی تصریح کرد: آن هایی که امروز جریان فمنیستی را ترویج می کنند بدانند که این جریان ها دلسوز زن نیستند، بلکه به دنبال از بین بردن شخصیت بانوان هستند و نظام سرمایه داری پشت این قضیه قرار دارد.

در ادامه این مراسم، ماموستا کوهستان پناه به ضرورت حفظ وحدت تاکید کرد و گفت: برای حفظ اسلام و عالم گیر شدن آن باید بر مسئله وحدت اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha