دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان مولفه های وحدت آفرین را در جامعه اسلامی تبیین کنند

حوزه/ امام جمعه اهل سنت محله سورو بندرعباس گفت: زنان باید فرزندان را با مولفه‌های وحدت آفرین آشنا کنند و نقاط اشتراک را مدنظر قرار داده و آن را تبیین کنند و از نقاط افتراق که مد نظر دشمن است، جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، شیخ محمدصدیق فهیمی در نشست علمی «نقش زنان در تقویت وحدت و حفظ دستاوردهای جامعه اسلامی»، که به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) و موسسه آموزش عالی فاطمه معصومه(س) بندرعباس به صورت مجازی با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد، بیان کرد: در میان گروه ها و اقشار مختلف، بانوان نقش مهمی در ایجاد وحدت در جامعه اسلامی دارند که نباید از آن غافل شد. 

وی با اشاره به نقش بانوان صدر اسلام اظهار کرد: نقش بانوان در طول تاریخ در عرصه ی وحدت اسلامی و ارتقای آن بی بدیل بوده است.

 شیخ محمدصدیق فهیمی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(سلام‌الله‌علیها)، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)، حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) و بسیاری از زنان صحابه در ایجاد وحدت جایگاه ویژه ای داشته اند تا جایی که غیر مسلمانان از آنان الگو می گرفتند. 

وی در ادامه افزود: دشمنان مانع الگوپذیری مسلمانان از زنان مومن صدر اسلام بودند که باعث فاصله‌گیری از این الگوها شد.

شیخ محمدصدیق فهیمی اذعان کرد: مطالعات تاریخی و اجتماعی نشان داده که زنان با حضور فعال خود در مناصب مختلف در جهت پیشرفت مقاصد متعالی اسلامی و ایجاد وحدت و دوری از تفرقه موثر بوده اند، زیرا آنان نقش مربی گری دارند. 

وی گفت: زنان باید فرزندان را با مولفه‌های وحدت آفرین آشنا کنند و نقاط اشتراک را مدنظر قرار داده و آن را تبیین کنند و از نقاط افتراق که مد نظر دشمن است، جلوگیری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha