چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: وقتی با صداقت وارد طلبگی شوید درس را برای خدا می خوانید نه برای اخذ مدرک.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حمیده مظلومی، در جمع طلاب پایه اول مدرسه علمیه قدسیه بهشهر  اظهار کرد: خداوند هرگاه خوبی بنده ای را بخواهد، او را دین شناس می گرداند و راه راست را به او الهام و به دنیا بی اعتنا و به عیب هایش بینا می کند.

وی تصریح کرد: شما طلاب راهی را انتخاب کرده اید که نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) در آن قدم گذاشتند و با این که سرشار از علم و معرفت بودند. خداوند به پیامبر(ص) می فرمایند «قل رب زدنی علما» وقتی خداوند به پیامبرش چنین دستوری می دهد، پس تکلیف ما مشخص است که باید برای کسب علم بیشتر تلاش کنیم، از این آیه شریفه زیاده خواهی در علم برداشت می شود و در آن سن و سالی مطرح نیست و محدودیت زمای و مکانی ندارد و آن را محدود به جنسیت خاصی نکرده است، این همه سفارش برای کسب علم است، چون علم مقدمه عمل و کمال انسان است، اگر علم نباشد عمل هم میسر نمی شود.

مدیر مدرسه علمیه قدسیه بهشهر بیان کرد: با این همه سفارش درباره کسب علم، تزکیه مقدم بر آن است، و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه، اول خودت را از رذایل اخلاقی طاهر کن، ریا، شبهات و ... را از خودت دور کن تا آماده کسب علم شوی، یکی از راه های تزکیه، صداقت است، پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) هرگاه خواستند وارد مکانی شوند این دعای قرآنی را تلاوت می فرمودند، اللهم ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق واجعل لی  من لدنک سلطانا نصیرا.

وی تاکید کرد: شما تمام شئونات و ضوابط طلبگی را رعایت کنید، وقتی با صداقت وارد طلبگی شوید درس را برای خدا می خوانید نه برای اخذ مدرک، برای خدا مصاحبه می کنید و در امر تحصیل دیگران را کمک می کنید، برای خدا با دوستانش متواضعانه ارتباط برقرار می کنید، امام زمانتان را حاضر و ناظر در تمام زندگیتان می دانید، در حرف زدن، لباس پوشیدن، برخورد با دیگران، احترام به اساتید، مراقبت در گناه، در انجام واجبات و حتی مستحبات آن را در نظر می آورید.

 مظلومی عنوان کرد: آیت الله جباری موسس مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفتند، طلبه باید مستحبات را برای خودش واجب و مکروهات را برای خودش حرام بداند تا مسیر طلبگی را به سلامتی طی کند.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha