شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
علی‌اکبری

حوزه / تهیه‌کننده سریال «مریم مقدس» گفت: پیشنهاد می کنم بین مدیران سینمایی و علما، جلساتی برگزار شود تا بتوان به یک نتیجه مطلوب دست یافت. در ضمن باید برای علما مشخص شود اگر بتوانیم به شکلی درست موضوعات دینی را در سینما تصویر کنیم نقش مبلغ نیز خواهیم داشت. در غیر این صورت باید عرصه را برای تاخت و تاز آثار مغرضانه هالیوود باز بگذاریم !

محسن علی‌اکبری، تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه سینما و تلویزیون ظرفیت بالایی برای پرداختن به زندگی حضرت رسول(ص) دارد، گفت: سینما و تلویزیون ما در چهار دهه گذشته بانی کارهای بسیار خوبی بوده است. برای مثال سریال‌هایی نظیر «مریم مقدس»، «مختارنامه»، «سربداران» و فیلم‌هایی همچون «روز واقعه» نشان می‌دهد در پرداختن به کارهای تاریخی تبحر خوبی داریم، اما نتوانستیم آنگونه که باید به این حوزه بپردازیم درصورتی‌که با امکاناتی که امروز به واسطه جلوه های ویژه و بصری بدست آمده، می‌توان بسیار راحت تر از قبل آثار تاریخی ساخت.

وی افزود: فیلم یا سریال سازی درباره حضرت رسول مشکلات خاصی دارد که نمی‌گذارد فیلمسازان یا تهیه‌کننده‌ها سراغ چنین موضوعاتی روند. مشکل اصلی در این رابطه نیز مخالفت‌هایی است که از طریق برخی علما پیرامون فیلم سازی در این زمینه صورت می‌گیرد، ولی اگر ما کاری تولید نکنیم بدخواهان دست به ساخت این دست تولیدات خواهند زد.

علی‌اکبری ادامه داد: برای مثال در آمریکا فیلم‌ها و سریال‌هایی با محوریت امام زمان یا آخرالزمان تولید می‌شود که موضوع را وارونه و تحریف شده نشان می‌دهد، حتی به نوعی به آن هجمه وارد می‌کنند برای همین پیشنهاد می کنم بین مدیران سینمایی و علما، جلساتی برگزار شود تا بتوان به یک نتیجه مطلوب دست یافت. در ضمن باید برای علما مشخص شود اگر بتوانیم به شکلی درست موضوعات دینی را در سینما تصویر کنیم نقش مبلغ نیز خواهیم داشت. در غیر این صورت باید عرصه را برای تاخت و تاز آثار مغرضانه هالیوود باز بگذاریم !

وی در انتها تاکید کرد: اگر بین  مسئولان و علمای حوزه های علمیه توافق خوبی صورت گیرد نتیجه آن در سینما چشمگیر خواهد بود، چون با وجود نیروهای متخصص در حوزه نگارش، کارگردانی و بازیگری قادریم آثار خوبی در حوزه تاریخ اسلام تولید کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha