شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام آزادی

 حوزه / مسئول پژوهش مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین گفت: در حدیثی از حضرت امام علی(ع) آمده است: «هر تلاشی که در آن تحقیق و حقیقت‌جویی نباشد، بهره‌ای ندارد»، بنابراین پژوهش هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است.

حجت الاسلام آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، گفت: باید در کنار درس و بحث، از فعالیت های پژوهشی غفلت نکنیم و در این راستا تلاش مضاعفی داشته باشیم.

مسئول پژوهش مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین خاطرنشان کرد: توجه به پژوهش در حوزه‌های علمیه بسیار ضروری است و باید متناسب با نیازهای جامعه انجام شود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: دروس حوزه آمیخته با پژوهش است، چراکه نحوه درس خواندن و مباحثه‌ که به‌ عنوان یک سنت در تاریخ حوزه‌های علمیه وجود دارد، همگی حاکی از توجه به پژوهش است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به پژوهش خوب و اثربخش ابتدا باید موضوع‌شناس خوبی باشیم تا با نیازسنجی به روز حرکت کنیم و در قالب نیازهای روز پژوهش ارائه دهیم.

وی اظهار کرد:  جامعه از حوزه‌های علمیه انتظار زیادی دارد تا در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی، تبلیغی ورود به موقعی داشته باشد و این مستلزم سرعت بخشیدن به موضوع پژوهش است.

مسئول پژوهش مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین گفت:  پژوهش از ارکان حوزه های علمیه  است و طلاب باید بیش از پیش در امر تحقیق و پژوهش اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام آزادی بیان کرد: باید از همان سال های اولیه تحصیل طلاب، مدیران در کنار آموزش، پژوهش را نیز جزء برنامه ها قرار دهند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در حدیثی از حضرت  امام علی(ع) آمده است: «هر تلاشی که در آن تحقیق و حقیقت‌جویی نباشد، بهره‌ای ندارد»، بنابراین پژوهش هزینه  نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha