شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هفته وحدت

حوزه/ استاد جامعة المصطفی العالمیه واحد گلستان گفت: با توجه به فضای حوزه و دانشگاه گفتمان علمی وحدت اسلامی باید در میان مذاهب تقویت شود و تکیه بر مسائل مشترک دینی از مهمترین و بهترین راهکارهای انسجام امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نصیب‌الله حبیب‌الله در نشستی با عنوان «تقریب مذاهب و راهکارهای افزایش وحدت» که به مناسبت هفته وحدت در مدرسه علمیه حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) با حضور کارکنان، اساتید و طلاب و جمعی از بانوان اهل سنت این شهر برگزار شد، تمام رسالت و ماموریت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) را بر پایه و اساس رحمت دانست.

وی تصریح کرد: خداوند پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) را در قرآن برای مردم به عنوان یک اسوه معرفی کرده است و از آنجایی که اساس کارهای ایشان بر مبنای رحمت و عطوفت بوده است، تعامل بر پایه رحمت را از همه مردم می خواستند.

استاد جامعة المصطفی العالمیه واحد گلستان، در راستای راهکارهای عملی تحقق وحدت بیان کرد: وحدت اسلامی مقدمه‌ای برای شکل گرفتن تمدن نوین اسلامی است و اگر مسلمانان وحدت را در میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی ایجاد کنند، این وحدت خود به خود منجر به تمدن بزرگ اسلامی می شود و در نهایت ما یک جامعه پیشرفته و متعالی خواهیم داشت که خیر و برکات آن جامعه برای همه مردم مسلمان ارزانی خواهد شد و اسلام از تفرقه و ضعف و زبونی بیرون می آید.

حبیب الله، ایجاد گفتمان علمی وحدت اسلامی را با توجه به فضای حوزه و دانشگاه اولین راهکار عملی بیان کرد و گفت: خوب است این گفتمان ها در میان مذاهب تقویت شود؛ در این گفتمان ها دو مسئله اصلی وجود دارد که اول آن؛ آشناشدن با مبانی یکدیگر است که باعث کاهش بدبینی های شکل گرفته در طول تاریخ و تعصبات مذهبی و قومی می شود.

وی مسئله دوم را تکیه بر عناصر مشترک برای ایجاد اتحاد و انسجام اسلامی دانست و تدوین آثار وحدت آفرین به زبان‌های مختلف در قالب کتاب‌ و پایان‌نامه و مقالات را راهکار دوم تحقق وحدت معرفی کرد.

استاد جامعة المصطفی العالمیه واحد گلستان افزود: آشناکردن عموم مسلمانان با معارف صحیح اسلامی به ویژه نسل جوان باعث افزایش هر چه بیشتر وحدت در بین مسلمانان خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha