جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بازدید آموزشی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: بازدید حضوری این معاونت به منظور ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی واحدهای حوزوی با هدف ارتقا و پیشرفت مدارس استان از مهر ١۴٠٠ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم زهرا جمالیزاده در جمع تعدادی از کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان بیان کرد: بازدید حضوری این معاونت به منظور ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی واحدهای حوزوی و با هدف ارتقاء و پیشرفت مدارس استان از مهر ١۴٠٠ آغاز شده است.

وی اظهار کرد: یکی از راه‌های پیشرفت، ارزیابی وضعیت موجود، یافتن نقاط قوت وضعف و سپس تلاش در جهت تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف و تبادل نظر در خصوص برنامه‌های مرتبط است.

معاون آموزش وزه علمیه خواهران گلستان افزود: ملاک و معیار بازدید معاونت آموزش در سال تحصیلی ١۴٠١_١۴٠٠؛ ارزیابی عملکرد آموزش در نیمسال اول و دوم و تابستان ١٣٩٠-١۴٠٠ براساس دستورالعمل‌های ارسالی مرکز مبنی بر ارزیابی عملکرد آموزش مدارس است.

خانم جمالیزاده بیان کرد: بازدید با این ملاک قبل از حضور در مدارس؛ اطلاع رسانی شده است و معاونان محترم آموزش تمامی موارد را بر اساس مستندات لازم آماده کرده و منتظر اعلام زمان بازدید جهت حضور در مدارس هستند.

وی افزود: تاکید بر ایجاد نمودار رشد برای هر طلبه به منظور رصد رشد و پیشرفت تحصیلی طلاب سبب شده است خوشبختانه این امر مهم توسط مدارس صورت بپذیرد و سنجش رشد طلاب و ارائه و تهیه یک گزارش سالانه از هر طلبه؛ با حضور در مدرسه مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

استاد حوزه بیان کرد: یکی از شاخص‌های مهم این بازدیدها بررسی جذب داوطلبان و ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر است که بدین منظور مدارس باید به صورت سالانه ارزیابی و مقایسه میزان فارغ التحصیلان مقطع عمومی مدرسه با تعداد داوطلبان ورود به تحصیلات تکمیلی از مدرسه خود را داشته باشند و به صورت جدی به این امر پرداخته و زمینه ورود، رشد و تعالی طلاب مدارس علمیه دوره عمومی را با ورود به مقاطع بالاتر تکمیل کنند.

جمالیزاده افزود: مدارس دارای تعداد بالای راهیافتگان به مقاطع تکمیلی شایسته تقدیر هستند؛ و مدارس با تعداد رهیافتگان کمتر به بررسی موانع آسیب موجود بپردازند، و دراین خصوص راهکار ارائه نمایند.

وی، اساتید را رکن مهم و اصلی مدارس علمیه معرفی کرد و توضیح داد: مدرسه باید سنجه‌هایی مانند: شناسایی و بکارگیری اساتید متناسب با مجوز تدریس و نیاز مدرسه، میزان حضور اساتید مدرسه در انجمن‌های علمی، میزان مشارکت اساتید در دوره‎های دانش‎افزایی و مهارت بخشی، تناسب سطح تحصیلی و توانمندی دانشی و مهارتی اساتید با موضوع تدریس، مشارکت اساتید در برنامه‎ریزی و فعالیت آموزشی و تربیتی مدرسه، نظارت بر نحوه تدریس اساتید را به صورت سالانه مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و موجبات رشد و ارتقای اساتید محترم را فراهم نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha