سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جلسه درس اخلاق

حوزه/ جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شادگان، با حضور اساتید و کادر حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شادگان، با حضور اساتید و کادر حوزه برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دعای فرج و سرود ملی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام شهید، رئیس هیئت امنا مدرسه علمیه آغاز شد.

وی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه «یاعلیُّ لَأن یَهدی اللّه ُعلی یَدَیکَ رجُلاً خَیرٌ لَکَ مِمّا طَلَعَت علَیهِ الشَّمسُ و غَرَبَت»، خاطرنشان کرد: منش وسیره پیامبر اکرم(ص) بر آن بود که حتی اگر احتمال هدایت شدن یک نفر وجود داشت، امر تبلیغ را انجام می داد؛ از این رو هر طلبه ای که مسیر تعلم دین را اختیار کرده ودر این مسیر قدم گذاشت، باید به تاسی از سیره ومنش پیامبر به هدایت دیگران بپردازد واگر احتمال هدایت یک نفر را بدهد امر تبلیغ را انجام دهد.

حجت الاسلام شهید، با اشاره به ماجرای عنوان بصری وتوصیه های امام صادق(ع) به او مبنی بر «یا أَبَا عَبْدِ اللهِ لَیسَ الْعِلْمُ بِالتَّعَلُّمِ إِنَّمَا هُوَ نُورٌ یقَعُ فِی قَلْبِ مَنْ یرِیدُ اللهُ تَبَارَک وَ تَعَالَی أَنْ یبْدِیهُ فَإِنْ أَرَدْتَ الْعِلْمَ فَاطْلُبْ أَوَّلًا مِنْ نَفْسِک حَقِیقَةَ الْعُبُودِیةِ وَ اطْلُبِ الْعِلْمَ بِاسْتِعْمَالِهِ وَ اسْتَفْهِمِ اللهَ یفَهِّمْک» گفت: حضرت در این روایت میفرماید که «ای أباعبدالله! علم و دانش به یادگیری نیست، بلکه نوری است در دل کسی که خدای متعال می خواهد او را هدایت کند، اگر طالب علم هستی ابتدا بندگی حقیقی را در خود به وجود آور، و علم را برای عمل کردن بیاموز، و از خداوند فهم بخواه تا تو را فهیم گرداند.» این روایت به ما می‌آموزد که یک طلبه بایستی در مقابل استاد خود زانو بزند تا علم را به او بیاموزد وحقیقت عبودیت وبندگی را بچشد.

لازم به ذکر است، از جمله برنامه‌های دیگر این جلسه معنوی پخش کلیپ های متنوع وجذاب تولید شده توسط طلاب با موضوعات مختلف، تواشیح، هم خوانی، مولودی، برگزاری مسابقه سفرنامه نویسی و اهدا جوایز بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha