چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور مدیر حوزه علمیه قزوین، در مسجد محمد رسول الله(ص) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در مراسم  انس با قرآن که با حضور قاریان ممتاز  و جمعی از طلاب مدارس علمیه استان قزوین، در مسجد محمد رسول الله (ص) برگزار شد، به نیاز اساسی جامعه برای رجوع به مبانی نورانی قرآن کریم اشاره و بر توسعه فعالیتهای قرآن  در حوزه های علمیه تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید رشته های تجوید، قرائت، صوت و لحن، ترتیل و مفاهیم را در اولویت نخست خود قرار دهند تا مهارت قرآنی آنها ارتقای یافته و بتوانند آموزه های قرآنی را به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان انتقال دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین به تأثیر انس با قرآن در زندگی پرداخت و بیان کردقرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز دارد به طور یکجا در  این کتاب آسمانی ذکر شده، پس باید در شهرها و روستا ها محافل قرآنی بیش از پیش برگزار شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ابزار ها در جهت حفظ و تقویت سلامت روحی و روانی انسان، انس با قرآن و بهره گیری از تعالیم و والای آن است.

مدیر حوزه علمیه قزوین، برگزاری محفلهای قرآنی را از دستاورهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و خواستار اهتمام هر چه بیشتر مساجد و سازمانها و نهادهای فرهنگی استان در این زمینه شد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با تشکر از بانیان برگزاری این محفل نورانی، بیان  کرد: هرگونه برقراری ارتباط با قرآن کریم برای انسان سعادت آفرین است و  اگر کسی میخواهد تمام آنچه که به سعادت انسان می انجامد را در زندگی بیابد، باید به این اقیانوس بی کران الهی  متصل شود.

 محافل قرآنی در شهرها و روستاها توسعه یابد

 

 محافل قرآنی در شهرها و روستاها توسعه یابد

 محافل قرآنی در شهرها و روستاها توسعه یابد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha