جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مرتضی خورشیدی

حوزه/حجت الاسلام خورشید با اشاره به اینکه فعالیت نحله ها و گروه ها یک جنگ نرم تمام عیار علیه داشته های دینی است، گفت: دشمنان تلاش های بسیاری دارند که در مراکزی همانند دانشگاه ها و حوزه های علمیه نفوذ کنند.

حجت الاسلام مرتضی خورشید در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: یکی از مسایلی که در حوزه های علمیه به صورت کامل و تخصصی به پرداخته نشده است، معرفی جریان های منحرف است.

وی کرد: شناخت درست، اصولی و جامع از این جریان های انحرافی که بعضا در برخی از سازمان ها و... نفوذ می کنند در بلند مدت می تواند زمینه ساز جلویگری بسیاری از مشکلات عقیدتی و فرهنگی شود.

حجت الاسلام خورشید با اشاره به اینکه فعالیت نحله ها و گروه ها یک جنگ نرم تمام عیار علیه داشته های دینی است، گفت: دشمنان تلاش های بسیاری دارند که در مراکزی همانند دانشگاه ها و حوزه های علمیه نفوذ کنند.

وی عنوان کرد: از ابتدای تاسیس حوزه های علمیه شاهد تلاش های نامحسوس و حتی محسوس این جریان ها برای نفوذ بوده ایم، لذا شناخت طلاب از این فرقه ها و جریان ها برای ادامه حیات حوزه های علمیه بسیار حیاتی است.

 استاد حوزه علمیه کردستان پیشنهاد داد: اساتید در کنار تدریس کتب درسی زمانی را برای معرفی این جریان ها تعیین کنند تا طلبه از همان روزهای ابتدایی تحصیل در حوزه با  جریانات منحرف که بعضا در قالب جریان های دینی خود را نشان می دهند، به خوبی آشنا شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha