پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فاطمه محدثه اصفهان

حوزه/ برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی پزشکی به دانشگاهی در پایتخت کشورم رفتم که از اتفاق، رشته‌ی شیعه شناسی در آنجا تدریس می شد. من نیز با مخفی نمودن مذهب خود در کتابخانه‌ی دانشگاه مشغول تحقیق در مورد مذهب شیعه شدم.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم حنیفا مبلغه‌ی مستبصره از کشور کنگو، در جمع اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه (سلام الله علیها) اصفهان به منظور آشنایی با جامعة المصطفی، به توضیحی پیرامون این مرکز پرداخت و گفت:در حال حاضر، در جامعة المصطفی، طلابی از ۱۲۰ ملیت گوناگون در حال تحصیل هستند و ت کنون قریب به ۵۰ هزار نفر در این مرکز  فارغ التحصیل شده اند. طلاب ابتدا، طی یک دوره‌ی ۶ الی ۸ ماهه زبان فارسی را فرا می‌گیرند و سپس به تحصیل علوم دینی، مشغول می‌شوند.

وی در بیان آیین خود، قبل از گرایش به اسلام اظهار کرد: من در کشور کنگو به دنیا آمده ام. کنگو کشوری لائیک است. معنای لائیک این است که با وجود مذاهب و ادیان گوناگون، هیچ دینی را برای ملت خود به رسمیت نمی شناسد. خانواده‌ی ما نیز مسیحی کاتولیک بودند. در اعتقادات کاتولیک، آداب و رسومات خاصی وجود دارد، به عنوان نمونه، آن‌ها بر این باورند، هر کودکی که به سن ۶سالگی می‌رسد، باید در کلیسا خون و گوشت حضرت عیسی علیه السلام )تکه ای نان و کمی شراب) را بخورد تا حضرت مسیح علیه السلام در وجودش، حلول نماید و  از گناهان نجاتش دهد. این کار موجب بخشش گناهان کودک تا آخر عمرش می شود.

خانم حنیفا در بیان نحوه‌ی گرایش به اسلام عنوان کرد: بیشتر دوران کودکی من، در خانه‌ی عمویم سپری شد. عموی من پس از سفر به سه کشور و تحقیق در مورد دینشان، مسلمان شد و مذهب اهل تسنن را اختیار کرد. من نیز در طول زندگی با خانواده‌ی ایشان و آشنایی با آداب و رسوم آن‌ها، به اسلام گرایش پیدا کردم و در سن هفت سالگی مسلمان شدم. اسم قبلی من، «فنلان» بود که به پیشنهاد عمویم آن را به «حنیفا» تغییر دادم.

مبلغه‌ی مستبصره در ادامه به نحوه‌ی گرایش خویش به مذهب تشیع گفت: برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی پزشکی به دانشگاهی در پایتخت کشورم رفتم که از اتفاق، رشته‌ی شیعه شناسی در آنجا تدریس می شد. من نیز با مخفی نمودن مذهب خود در کتابخانه‌ی دانشگاه مشغول تحقیق در مورد مذهب شیعه شدم و در نهایت پس از گذشت یک سال تحقیق و تفحص متوالی در سن ۱۹ سالگی مذهب تشیع را برای خود انتخاب نمودم.

خانم حنیفا در ادامه با اشاره به ادله‌ی محکم و متقن شیعه در اثبات ولایت امیرالمومنین علیه السلام اذعان داشت: مهم‌ترین دلیل من، بر حقانیت مذهب تشیع، اقدام پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم برای تعیین جانشین خود بود، زیرا اگر ایشان، کسی را برای جانشینی خود انتخاب نمی‌کرد، یقیناً دین اسلام که داعیه‌دار کامل‌ترین و آخرین دین است، پایدار نمی‌ماند و همانند ادیان دیگر، دچار تحریف می‌شد.

وی ادامه داد: فقه شیعه، فقهی پویا است و احکام دین را برای همه‌ زمان‌ها و مکان‌ها از متون دینی استخراج می‌ کند، اما فقه مذهب تسنن، ثابت است و برای اقتضائات جدید و مسائل مستحدثه برنامه ای ندارد.

خانم حنیفا در پایان به تبیین شرایط کشور کنگو در مورد تبلیغ اسلام پرداخت و گفت: تبلیغ اسلام، به ویژه مذهب تشیع در این کشور بسیار سخت است، زیرا بر اساس تبلیغات سوء و شبهه پراکنی‌هایی که بر ضد مسلمانان و خاصه ایران شده است، آنها مسلمانان ایران را به عنوان تروریسم می‌شناسند و این امر موجب اسلام هراسی و جلوگیری از تبلیغ اسلام در این کشور می‌شود. با این وجود، من و همسرم تصمیم داریم که پس از پایان تحصیلات به کنگو برگردیم و إن شاءالله بتوانیم با ترویج دین، رضایت آخرین منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم نماییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha