دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

حوزه/ تزکیه نفس وظیفه همگانی است و خداوند در آیه «قل انما اعظکم بواحده» به انسان فرمان داده است به موقعیت فعلی خود راضی نباشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین رفیعیایی در اولین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی با موضوع «مقدمات تزکیه نفس» در جمع طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان با اشاره به آیات ابتدایی سوره شمس تبیین ضرورت تزکیه نفس گفت: از میان تمام دستورات اخلاقی تنها برای تزکیه نفس با ۱۱ قسم بر آن تأکید شده و  فلاح و رستگاری را تنها در گرو تزکیه نفس معرفی می کند.

وی، اولین گام تزکیه نفس را تغییر بینش انسان بیان کرد و گفت: مطابق آیات قرآن، انسان دشمنی به نام شیطان دارد و نفسی که او را به بدی امر می کند و نگرش انسان در تمامی لحظات و امور زندگی  انسان در حال مبارزه، باید تغییر یابد.

حجت الاسلام رفیعیایی در ادامه با بیان ثمرات تزکیه نفس، گفت: ثمره تزکیه نفس حصول اخلاص است. علاوه بر آن با تزکیه نفس ایمان و اعتقاد انسان به غیب تقویت خواهد شد.

وی یاداور شد: تزکیه نفس وظیفه همگانی است و خداوند در آیه «قل انما اعظکم بواحده» به انسان فرمان داده است به موقعیت فعلی خود راضی نباشید،  بنابراین باید حرکت کرد و مبارزه نفس پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha