یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خانواده

حوزه/ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان عمل به معروف های دینی را رمز تداوم زندگی مشترک دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام رضا حقیان، امروز در نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع «جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در خانواده» ویژه خواهران طلبه لرستانی که با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه معصومیه (س) خرم آباد برگزار شد، گفت: زندگی مشترک اصول و فنون مهارتی خاصی دارد که زوجین باید با مطالعه و گذشت تلاش کنند زمیه ایجاد مودت و دوستی را در خانواده ها فراهم کنند.

وی با بیان اینکه زوجین باید در زندگی مشترک گذشت پیشه کنند، افزود: احترام متقابل بین زوجین، همکاری متقابل در انجام امورات زندگی و خوش اخلاقی از دیگر مواردی است که زوجین باید در زندگی مشترک به آن ها عمل کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با بیان اینکه باید زمینه آرامش را در خانواده ها فراهم کرد، خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم در زندگی آسایش وجود باشد، اما آرامش کمرنگ شود.

حقیان، زندگی امروز را به رانندگی تشبیه کرد و گفت: در زندگی مشترک نباید با سرعت حرکت کرد، بلکه باید با دقت و گذشت و چشم پوشی از خطاهای طرف مقابل آرامش را به زندگی بازگردانیم .

وی با بیان اینکه در کشورهایی از جمله ژاپن گواهینامه ازدواج و فرزند پروری صادر می شود، افزود: در این کشور زوجین باید مهارت های همسرداری و فرزند آوری را کسب نموده و سپس اقدام به زندگی مشترک و فرزند آوری نمایند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در پایان با اشاره به افزیش آمار طلاق های توافقی در جامعه، خاطر نشان کرد: باید با برگزاری کارگاه های مهارت افزایی زوجین را نسبت به تعمیق و استحکام بنیان خانواده دعوت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha