پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام گواهی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین گواهی گفت: جمهوری اسلامی همیشه دنبال صلح و امنیت برای منطقه است و امروز ایران در قدرت نظامی به جایی رسیده که دشمنان به آن اذعان دارند و پهپادهای آمریکایی و هر کشور متخاصمی اگر بخواهند از جایشان بلند شوند، نیروهای متخصص ما آنها را سرجای خود خواهند نشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی، امروز در همایش نقش قرآن در وحدت مسلمین که در سالن کانون بسیج ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: جامعیت اسلام خود عامل وحدت است و همه انبیای الهی آمده اند تا فضای جامعه را برای پذیرش نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و اله و بعثت رسول مکرم اسلام ( ص) آماده کنند.

وی با بیان اینکه همه آیات قرآن بر وحدت مسلمین تاکید دارند و در آیاتی که شدت در آن وجود دارد مسلمین را برای مقابله با توطئه های دشمنان آماده می کند، افزود: قرآن کریم از مسلمین به عنوان امت واحده نام می برد و تاکید می کند یَد واحده بشوید تا کاخ های بزرگ و سنگین که در هم تنیده و مستحکم هستند را بشکنید و در آنها نفوذ کنید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ستاد نیروهای مسلح، ناامیدی دشمنان از مسلمین را از کارکردهای وحدت بیان کرد و ادامه داد: در ۱۸ ذی الحجه وقتی رسول خدا دست امام علی علیه السلام را بالا می برد آیه نازل می شود که امروز دشمنان از مسلمانان نامید شدند و این مسئله مورد اتفاق شیعه و سنی است و وقتی محور معین باشد وحدت شکل خواهد گرفت و تفرقه از بین خواهد رفت.

وی اضافه کرد: در انقلاب اسلامی شیرینی وحدت را همه مشاهده کردند و اقوام و مذاهب دور هم جمع شدند و دست در دست یکدیگر گذاشتند و دین و ملت را پیروز کردند و در اسلام اقوام مفهومی ندارند و همه یک ملت هستند و انقلاب اسلامی مسلمین  را زیر یک پرچم متحد کرد و دفاع مقدس بارزترین این صحنه هاست.

 گواهی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس امام بر همه تکلیف کردند و لذا از همه اقصی و نقاط کشور مردم به میدان آمدند و از اسلام و انقلاب دفاع کردند و این در حالی بود که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمین با طرح مسائل قومی بود و همین جاده های کردستان ساعاتی دست ما و ساعاتی در دست منافقین بود.

وی تصریح کرد: چرا باید امروز در سوریه و فلسطین و افغانستان و بقیه کشورها بین مسلمین نزاع باشد، همه آنها مسلمان هستند و اگر کشورهای منطقه دارای وحدت نباشند آسیب خواهند دید و مشاهده کردیم که صدام را مست و خمارش کردند و  کارش به کجا رسید و کسانی که در تاریخ ندای تفرقه سر دادند به عذاب دنیا و آخرت گرفتار شدند و دیکتاتورهای تاریخ باید عبرت باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ستاد نیروهای مسلح گفت: حکّام منطقه باید بدانند ایران تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و جمهوری اسلامی همیشه دنبال صلح و امنیت برای منطقه است و امروز ایران در قدرت نظامی به جایی رسیده که دشمنان به آن اذعان دارند و پهبادهای آمریکایی و هر کشور متخاصمی اگر بخواهند از جایشان بلند شوند، نیروهای متخصص ما آن ها را سرجای خود خواهند نشاند و این نشانه اقتدار است که در نتیجه وحدت به دست آمد و توانستیم دشمن تا بن دندان مسلح را خلع سلاح کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha