جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / بازدید آیت الله اعرافی از بیمارستان تنفسی شهدای ارتش قم

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بیمارستان موقوفه نمازی شیراز با ارزشمند دانستن نتیجه کار واقفان گفت: مجموعه هایی نظیر بیمارستان موقوفه نمازی نشانه بلوغ در سنت حسنه وقف است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، فرهاد اسماعیلی، بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بیمارستان موقوفه نمازی که به مناسبت زادروز بزرگترین واقف عرصه سلامت کشور، مرحوم حاج محمد نمازی، در مرکز درمانی و آموزشی نمازی شیراز برگزار شد، اظهار کرد: همواره نتیجه و کار واقفان برای جامعه بسیار ارزشمند است و مجموعه هایی نظیر بیمارستان موقوفه نمازی شیراز نشانه بلوغ در سنت حسنه وقف است.

 وی افزود: مرحوم نمازی یک وقف هوشمندانه را به ثبت رساند و در زمانی که جامعه مشکلات فراوانی در عرصه سلامت و درمان داشت با وقف دارایی خود به منظور احداث بیمارستان و تحقیق و آموزش در زمینه های پزشکی خدمات بزرگ و ارزنده ای به مردم شریف فارس و ایران کرد.

اسماعیلی با اشاره به موقوفات مرحوم نمازی گفت: یکی از مهمترین جنبه‌ها و جلوه های این وقف بزرگ پشتوانه هایی است که به واسطه سنت حسنه وقف برای بیمارستان قرار داده شده و این مسئله موجب شده است تا بیمارستان نمازی بتواند از عواید موقوفات نمازی در راه تامین بخشی از تجهیزات تخصصی پزشکی و درمانی و همچنین حفظ و نگهداری بیمارستان بهره مند گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، وقف را مصداق بارز و روشن صدقه جاریه عنوان و ابراز کرد: سنت خیر مرحوم نمازی پس از گذشت قریب ۷۰ سال از زمان تاسیس بیمارستان همچنان تداوم دارد و امروز این مرکز درمانی با پرورش اساتید بزرگ در حوزه های مختلف درمانی و انجام جراحی های تخصصی و نادر یکی از بیمارستان‌های سرآمد و پر افتخار در ایران و جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha