شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عزت

حوزه/ حجت الاسلام عزت زمانی گفت: رسالت اصلی مهرواره اوج این است که با آموزش ائمه جماعات و مؤثرین محله در حل مسئله نسبت به شناسایی و حل مشکلات محل پیرامون مسجد با محوریت امام جماعت اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، شامگاه چهارشنبه در نشست مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: باور ما این است که هرزمان با مدیران استانی و شهرستان‌ها جلسات مشورتی برگزار می‌کنیم یک گام در جهت پیشرفت حرکت می‌کنیم.

وی بیان کرد: سعی ما براین است با شناخت نواقص و رفع اشکالات و اصلاح آنها نسبت به تحقق اهداف سازمان قدم برداریم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه اشاره‌ای به برنامه‌های اجرایی سازمان کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با اجرای نخستین وظیفه خود یعنی اعزام مبلغ به مناطقی از کشور که نیاز به مبلغ و روحانی داشتند، شکل گرفت و موضوعات مختلفی چون مباحث قرآنی، فرق و ادیان و حتی ساماندهی حضور بانوان طلبه و مبلغ و مدارس صدرا و ورود به عرصه رسانه از دیگر وظایفی بود که در ادامه کار متناسب با ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به مأموریت این سازمان افزوده شد.

وی با تاکید بر اهمیت فضای و مجازی و امر رسانه و ضرورت ورود مبلغین به این عرصه در راستای وظایف تبلیغی اصیل خود، افزود: در مدیریت جدید سازمان تبلیغات اسلامی، بحث رسانه، فضای مجازی و هنر به‌عنوان عرصه تبلیغ نوین در کنار دیگر عرصه‌ای تبلیغی معرفی شد و تاکید شده است بنا بر حضور چشمگیر آحاد جامعه در این فضا، باید به این بخش از عرصه تبلیغ دینی بیش از گذشته توجه نمود.

حجت‌الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم در سازمان تبلیغات اسلامی جهت تحقق اهداف خود نیازمند یک هم‌افزایی هستیم و باید با هم‌افزایی کارهای خود پیش ببریم، به‌عنوان‌مثال چنانچه بخواهیم یک امری را تبدیل به گفتمان‌سازی در جامعه کنیم نیازمند به یک مسئله‌سازی هستیم که این مسئله‌سازی را باید رسانه ایجاد ککن.
دوی ادامه داد: به دلیل شرایطی که در آن قرار داریم، نمی‌توانیم از بعد رسانه، هنر و فضای مجازی غافل شویم؛ امروزه میلیون‌ها نفر در این فضاها زیست می‌کنند و چنانچه بخواهیم سخن صحیح و مفاهیم خوبی را به مردم انتقال بدهیم، باید این حرف خوب در قالب هنر قرار گیرد و باید این قالب‌های هنری، ظرفیت‌هایش برای رساندن حرف اسلام به مردم فعال شود.

وی در ادامه تاکید کرد: یک مدیر اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان باید اطلاعات و آمار به روزی از وضعیت شهرستان‌های خود در ابعاد مختلف داشته باشد، چرا که این مدیر باید یک راهبر زیست‌محیطی باشد و توانایی تغییر در برخی از امور فرهنگی شهرستان را داشته باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: باید تفکر و دیدگاه‌ها اصلاح شود وگرنه هرچقدر بودجه‌ها افزایش یابد و سازمان‌ها بزرگ‌تر شوند، هدف اصلی پیش نخواهد رفت، مگر اینکه مردم در عرصه تبلیغ دین در کنار روحانیت و مبلغین ورود کنند، مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها باید حال و هوای خود را عوض کرده و با مردم نشست‌وبرخاست کنند و از ظرفیت‌های مردمی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی روحانیون و مبلغین در هر پست و مقامی، اعتماد و اطمینان مردم است، اذعان کرد: بنابراین سازمان تبلیغات اسلامی و به‌تبع روحانیون مدیران ادارات تبلیغات اسلامی با ایجاد شبکه‌های مردمی و تقویت این شبکه‌ها و ارتباط و افزایش تعامل با ادارات، نهادها و ارگان‌ها از ظرفیت‌های مردمی برای حل مسائل و مشکلات و توسعه مباحث فرهنگی استفاده نماید.

حجت‌الاسلام عزت زمانی اظهار کرد: ظرفیت بانوان باید در عرصه‌های تبلیغی تقویت شود، بانوان در عرصه‌هایی می توانند فعالیت کنند که ورود برای مبلغین برادر یا سخت و یا غیر ممکن است، ظرفیت تبلیغی بانوان بسیار عظیم است، بانوان می توانند در میدان تبیین معارف ورودی جدی نمایند  که این امر مستلزم حمایت و توجه بیش از پیش به این قشر است.

وی ابراز کرد: رسالت اصلی مهرواره اوج این است که با آموزش ائمه جماعات و مؤثرین محله در حل مسئله، نسبت به شناسایی و حل مشکلات محله پیرامون مسجد با محوریت امام جماعت اقدام شود.

 معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: مبلغین ما در روستاها و شهرستان‌ها و روحانیون مستقر باید نسبت به ارتباط موثر و مطلوب با آحاد مردم خاصه نوجوانان و کودکان برنامه ریزی ویژهای داشته باشند.

در این جلسه جمعی از مدیران ادارات سازمان به بیان نظرات و پیشنهادت خود پیرامون طرح های ابلاغی سامان تبلیغات اسلامی پرداختند.

یکی از نکات دارای اهمیت در نظرات مدیران ادارات تبلیغات اسلامی بحث حمایت از مبلغین و امامان روستا بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha