جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/دومین روز نمایشگاه دستاوردهای علمی واحد های آموزشی تخصصی حوزه

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی معارف اهل بیت(ع) به تشریح فعالیت های صورت گرفته در این مرکز در زمینه پاسخ به شبهات دشمنان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین رضا برنجکار در گفت گو با خبرگزاری حوزه، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای آموزشی حوزه های کشور در جمکران، گفت: مرکز تخصصی معارف اهل بیت(ع) از سال ۹۴ آغاز به کار کرده است. البته این مرکز زیرمجموعه موسسه معارف اهل بیت(ع) است که از سال ۸۶ فعالیت خود را رد دو حوزه فعالیت های پژوهشی و دوره های عمومی آغاز کرده بود.

وی افزود: البته فعالیت های رسمی این موسسه از سال ۹۴ رسما با جذب طلبه در سطح سه کلام امامیه آغاز شد. پس از آن طلابی در سطح چهار کلام امامیه و سپس در رشته حدیث و رشته های مرتبط به امامت از جمله امامت شناسی، امامت شناسی تطبیقی و...جذب شدند.

رئیس مرکز تخصصی معارف اهل بیت(ع)، بیان کرد: در کنار فعالیت های آموزشی که در این موسسه انجام می شود، پژوهشکده ای با عنوان پژوهشکده معارف اهل بیت(ع) نیز فعال است که در چهار گروه حدیث، امامت و گروه کلام امامیه و گروه روش شناسی فعال است. در این رابطه کتب درسی نیز تدوین شده است و کتاب های درسی متعدد نیز با قراردادی که با اساتید بسته شده است در حال تدوین است.

وی با ذکر این مطلب که تا کنون ۶۴ نفر از این مرکز فارغ التحصیل شده اند گفت: در کنار این دوره های رسمی دوره های عمومی درشهرهای مختلف در حال برگزاری است. در ضمن همه دوره ها در قم نیست و این دروس در شهرهایی چون یزد در بخش کلام امامیه سطح سه، در اصفهان در سطح سه کلام امامیه و سطح چهار و همچنین در گرگان تدریس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار، یادآورشد: در خصوص مباحث امامت دوره های سطح سه و عمومی در شهرهایی چون مشهد و یزد و خرمشهر و گرگان و زابل و ایران شهر و.. به شکل عمومی برگزار شده است.

رئیس مرکز تخصصی معارف اهل بیت(ع) بیان کرد: اهمیت اجرای این طرح های آموزشی و پژوهشی آن است که کلام به عنوان زیربنای دین واعتقادات می باشد. امروز اکثر تهاجمی که دشمنان به اسلام و نظام وارد میکنند در حوزه اشکالات اعتقادی است که این گروه هایی که در این زمینه فعال هستند شاید صدها سایت و مرکز علمی در اسراییل و آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه و ... فعال کرده اند و شبانه روز در حال حمله به جریان اسلام اصیل هستند.

وی گفت: دشمنان این را دریافتند که راه مقابله با اسلام و نظام اسلامی ارایه این شبهات و حمله به پایه های اعتقادی مردم است و از این روی از نقشه های خود نیز کوتاه نمی آیند.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار در پایان بیان کرد: اگر پایه های اعتقادی مردم را تقویت کنیم این شبهات اثرگذار نخواهد بود. با توجه به سرمایه گذاری گسترد دشمنان در این حوزه قطعا از نظر بودجه و نیرو در سطح بسیار پایین تری از آنها هستیم ولی با همین نیروها هم سعی می کنیم تا حدی در مقابل آنها اثرگذار باشیم و تلاش های آنها را در نقاطی که سعی می کنند بیشترین اثرگذاری را داشته باشند در حد خودمان بی اثر کنیم.

وی گفت: نیروهایی که در این مرکز فعالیت می کنند در عرصه هایی مثل پژوهش، حوزه فضای مجازی، ترویج و... فعال هستند. به هر حال فعالیت های بسیاری لازم داریم که بتوانیم در عرصه های مختلف پاسخ به شبهات به شکل فعالانه عمل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha