جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت الله العظمی علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه بحث کاهش جمعیت مصیبتی است که جامعه را تهدید می کند بیان داشتند:‌ باید هر چه زودتر فکر عاجلی برای این امر کرد،خواستار توجه جدی مسئولین و مردم نسبت به خطرات کاهش جمعیت در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار جلالی رئیس پدافند غیر عامل کشور که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، گفتند: با اشاره به بحث کاهش جمعیت و تشویق بعضی ها به این امر در جامعه افزودند: بعضی به مردم القاء می کردند که فرزند کمتر مساوی است با زندگی بهتر، و این باعث شده مردم هم به این سمت و سوی حرکت کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه بحث کاهش جمعیت مصیبتی است که جامعه را تهدید می کند  بیان داشتند:‌ باید هر چه زودتر فکر عاجلی برای این امر کرد،خواستار توجه جدی مسئولین و مردم نسبت به خطرات کاهش جمعیت در کشور شدند.

ایشان افزودند: از جمله این خطرها، کشور کاهش جمعیت شیعه، فرسوده شدن جمعیت کشور، پیری و کاهش قدرت دفاعی است.

معظم له گفتند: اما در مقابل خدای متعال در مورد ازدیاد نسل توصیه ها و دستوراتی و وعده هایی دادند از جمله این که  فرمود من خدا، روزی فرزندان را خواهم داد؛ این وعده الهی است و همه باید به این وعده الهی معتقد باشند و ازدیاد فرزند ترسی نداشته باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که در بحث جمعیت باید اساسی و زیر بنایی عمل کنیم و مهمتر این که نباید اجازه می دادیم در جامعه چنین منطقی که فرزند کمتر زندگی بهتر جا می افتاد بیان داشتند: به هر حال باید برای حل این مشکل فکر اساسی و مهم کرد و مردم را تشویق و حمایت به این امر فرزند آوری کنیم.

ایشان بیان داشتند: درگذشته مردم فرزندان زیادی داشتند و به آن افتخارمی کردند، ولی الان کار را به جایی رساندند که مردم را از فرزند آوری می ترسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha