جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار

حوزه/ غیر از جهاد و شهادت راهی برای نجات ملت یمن وجود ندارد. باید به دستور اسلام عمل کنیم و مسلمانان در فلسطین، یمن، سوریه و لبنان با وحدت علیه صهیونیسم به میدان بیایند و در این صورت پیروزی با مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری‌حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار سفیر یمن در ایران که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، جریان زید بن علی را درس بزرگی برای مسلمانان دانستند و بیان کردند: در قرآن کریم آیاتی فراوانی است که ما را به جهاد برابر دشمن دعوت می کند و از جمله داستان جالوت و داود در قرآن کریم درس بزرگی به ما می دهد که تا دشمن را از میان برنداریم، استقلال و حق تعیین سرنوشت و پاسداری از ارزشها را نخواهیم داشت.


معظم له تاکید کردند: بدون جهاد در راه خدا به شما علم، حکومت و حفظ ارزش داده نمی شود بنابراین سکوت در برابر دشمن خطاست و عزت اسلام در جهاد است همانگونه که پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در حدیثی فرمودند: تمام نیکی‌ها، در شمشیر و زیر سایه شمشیر است و مردم را، پایدار نمی‌دارد جز شمشیر؛ و شمشیرها، کلیدهای‌بهشت و دوزخ‌اند.  بنا بر این باید شمشیر در دست داشته باشیم و زیرسایه شمشیر حرکت کنیم.


این مرجع تقلید با بیان اینکه صهیونیست ها و وهابی ها دشمنان مسلمانان هستند، افزودند: در جبهه استکباری، آمریکا علیه مسلمانان نقشه می کشد و صهیونیست ها با پول عربستان، آن را اجرا می کنند بنابراین در برابر این جریان، تنها صحبت و ملاقات با علما کافی نیست، بلکه باید به میدان بیائید چراکه خداوند جهاد را برای مسلمانان قرار داده است.


ایشان با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی مانند فلسطین، یمن، بحرین و سوریه گفتند: مسلمانان در این مناطق باید با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند و در این صورت، دشمن مغلوب می شود.


حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: در زمان کنونی، کار از گفتار و نوشتار گذشته است. باید در عمل با یکدیگر متحد شویم و سید عبدالملک حوثی کفن پوش به میدان بیاید وغیر از این راهی نیست.


ایشان با بیان اینکه شهادت در راه خدا فرهنگ اسلام است، به نامه ۵۳ نهج البلاغه اشاره کرده و گفتند: امام علی (علیه السلام) در این نامه خطاب به مالک اشتر می فرماید: «دعا می کنم که من و تو با شمشیر کشته شویم».


معظم له تاکید کردند: غیر از جهاد و شهادت راهی برای نجات ملت یمن وجود ندارد. باید به دستور اسلام عمل کنیم و مسلمانان در فلسطین، یمن، سوریه و لبنان با وحدت علیه صهیونیسم به میدان بیایند و در این صورت پیروزی با مسلمانان است. سلام ما را هم به ملت یمن و عبدالملک حوثی برسانید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha