دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فعال آذر

حوزه/ حجت الاسلام فعال آذر گفت: اسلام یک دین عقلانی است و اگر بتوانیم زیست عقلانی را در جامعه جاری کنیم وحدت بین مسلمین اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام عسگر فعال آذر امروز در نشست مشترک اساتید و فرهیختگان اهل سنت و شیعه که با موضوع راهکارهای علمی و عملی تقریب و تعامل فریقین، در مدرسه شهید شهرکندی شهرستان مهاباد برگزار شد، با بیان اینکه اگر زندگی عاقلانه داشته باشیم منجر به اتحاد خواهد شد، اظهار داشت: دین برای طرح سه مسئله رابطه با خدا، خویش و انسان آمده است و امام رضا علیه السلام در ضمن روایتی خصلت های عاقل را بیان می کند.

وی اضافه کرد: یکی از اوصافی که موجب تکمیل شدن عقل می شود این است که دیگران از انسان انتظار خیر داشته باشند و مردم از شر زبان، قلم، چشم و ذهنش در امان هستند و مومن در صدد حیله برای کسی نیست.

مسئول دفتر امور اهل سنت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: انسان عاقل کارهای کوچک دیگران را بزرگ و عمل زیاد خود را هم در برابر افراد جامعه اندک می بیند و اگر همه جامعه به انسان برای حل مشکلات خود رجوع کنند ناراحت نمی شود و اینکه مشکل مردم با دست انسان حل شود خود نعمتی بزرگ است.

وی تاکید کرد: مومن باید اینگونه باشد هر کسی را می‌بیند متقی تر و بهتر از خودش بداند لذا ما در عالم شر محض نداریم و کسی که خداوند به او نعمت هستی داده حتما خیری در او بوده و ما وظیفه داریم همه را بالاتر از خودمان بدانیم.

در ادامه این مراسم، ماموستا منصور رحمانی مدیر مدرسه شهید شهرکندی شهرستان مهاباد، با ارائه گزارشی از این مدرسه، گفت: مدرسه شهرکندی توسط حجت الاسلام شاهرودی نماینده وقت ولی فقیه در استان کردستان افتتاح شد و تا سال ۹۳ طلبه ها شبانه روزی بودند و از سال ۹۳ به بعد با توجه به مشکلات ایجاد شده، طلاب اهل سنت به حجره های سنتی روی آوروند و فقط برای امتحانات ترم به این جا رجوع می کردند.

وی افزود: در سال ۹۴ امور اهل سنت از کردستان جدا شد و تحت مدیریت آذربایجان غربی قرار گرفت و مدرک این مدرسه معادل دانشگاهی است که بعد از تعیین سطح، به طلاب ارائه می شود و امسال ۱۵ نفر ورودی جدید داشتیم و کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha