سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
قرارگاه

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: دانش آموزان برای از خودگذشتگی تاریخ و زمان نمی شناسند اگر زمانی در برابر دشمن جان خودشان را از دست دادند در یک روز دیگری برای نجات جان انسان خودشان را به آتش می زنند، به طوری که همه دانش آموزان دیدند شهید علی لندی چه طور برای جان دو انسان شهید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، امروز در جلسه قرارگاه شهرستانی که با عنوان «جوانان امروز و طلایه داران فردا»  برگزار شد، اظهار داشت: عصاره رسالت پیامبران الهی مفهوم این دو آیه قرآن کریم است: «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ»(نحل: 36)؛ «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»(حدید: 25) و لازمه تحقق این رسالت، درگیری و جدال خستگی‌ناپذیر با مستکبران است. آنان که منافع و ادامه زندگی توأم با چپاول خود را در سایه شرک تأمین می‌کنند و در پس بُت‌ها مردمان را به اطاعت می‌کشند و با استبداد و تبعیض و ایجاد اختلاف و محرومیت و اسیر ساختن مردم در گردونه بسته تلاش معاش بر سر پا می‌مانند، قطعا با رسالت پیام‌آوران الهی مخالفت و مقابله می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: تحقق توحید و آزادی و وحدت و عدالت و مساوات در جامعه به معنای زوال قدرت و مکنت مستکبران است.

وی اظهار کرد: شرک اجتماعی و اقتصادی جلوه‌های شرک در عقیده است؛ امیر مؤمنان (ع) درباره رسالت پیامبر خاتم (ص) فرموده است: «فبعثَ اللّهُ محمَّداً بالْحقِّ لِیخرِجَ عبادَهُ مِنْ عِبادَةِ الاُوْثانِ إلی عِبادَتِهِ وَ مِنْ طاعَةِ الشَّیْطانِ اِلی طاعَتِهِ.»(نهج البلاغه، خطبه ۱۴۷)- خداوند محمد (ص) را به حق برانگیخت تا بندگانش را از پرستش بتها خارج، و به عبادت خود دعوت کند و آنها را از زیر بار طاعت شیطان آزاد ساخته، به اطاعت خود سوق دهد ـ..

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: قرآن کریم مقابله با مستکبران را به‌ صورت یک جدال دائمی بیان می‌کند، به ویژه در دو سوره اعراف و شعراء که سیر دعوت پیامبران الهی و مقابله مستکبران با این دعوت حکایت می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: شهدای عزیز دانش‌آموز ما هم دقیقاً همان مسیر انبیا را در دوران دفاع مقدس نشان دادند، وقتی در مواجهه با دشمن قرار گرفتند برای دفاع از دین و نظام اسلامی از جان خودشان گذشتند و در مقابل مستکبران خم به ابرو نیاورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزان برای از خودگذشتگی تاریخ و زمان نمی شناسند اگر زمانی در برابر دشمن جان خودشان را از دست دادند در یک روز دیگری برای نجات جان انسان خودشان را به آتش می زنند، به طوری که همه دانش آموزان دیدند شهید علی لندی چه طور برای جان دو انسان شهید شد، لذا بایسته و واجب است که یاد و نام شهدا را گرامی بداریم و امیدواریم در راه شهدای عزیز ثابت قدم باشیم.

دانش آموزان برای از خودگذشتگی تاریخ و زمان نمی شناسند

دانش آموزان برای از خودگذشتگی تاریخ و زمان نمی شناسند

دانش آموزان برای از خودگذشتگی تاریخ و زمان نمی شناسند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha