پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حبیب مقدم

حوزه/ حجت الاسلام مقدم گفت: ارزش انسان در گروه اهداف او معین می شود و هر اندازه هدف بالاتر باشد، همان اندازه او تعالی پیدا می کند.

به گزراش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حبیب مقدم، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب، اظهار داشت: آرامش و اضطراب انسان، رابطه مستقیمی با هدف گیری او در زندگی دارد و اگر هدف یک نفر امری ثابت، آرام و باقی باشد، روح او هم آرامش پیدا می کند و اگر غایت او نآرام و متزلزل باشد روح او نیز مضطرب می شود.

وی با بیان این که هدف گیری صحیح یکی از معیارهای ارزشیابی انسان در روایات است، تصریح کرد: هدف گیری های انسان در زندگی است که به او ارزش می دهد یا او را از جایگاه ساقط می کند. امام علی علیه السلام می فرمایند، قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَی قَدْرِ هِمَّتِهِ، ارزش هرکس به اندازه اهمیت هدف او است و با آن چیزی که هدف گیری کرده،رابطه مستقیم دارد.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب اضافه کرد: هرچه هدف بالا، ارزش انسان هم بالا و هرچه هدف پست باشد، انسان نیز بی ارزش می گردد. امام علی علیه السلام بیان می کنند که ارزش و قیمت کسی که هدفش شریف باشد، عظیم و بزرگ است و کسی که هدفش کوچک باشد و با این کار فضیلتش را از بین می برد.

وی با بیان این که ادب ملاک و معیاری برای ارزیابی انسان است، افزود: برخی ها مال و مقام را از معیارهای ارزش گذاری قلمداد می کنند، حال آن که مال با صاحب خود تنها یک رابطه اعتباری دارد و هیچ ارزشی برای خود او محسوب نمی شود و در مقام دنیوی هم مالکیت اعتباری بوده و از مال دنیا هم پست تر است.

حجت الاسلام مقدم گفت: رسول مکرم اسلام(ص) دارای بالاترین پیوند معنوی با مبدا وجود یعنی الله است و این پیوند در زندگی ما زمانی جلوه‌گر و ظاهر می شود که در کنارش ادب وجود داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha