پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مراجع عظام تقلید

حوزه/ مراجع عظام تقلید و علما در دیدار با وزیر ارتباطات بر ضرورت ساماندهی و اصلاح فضای مجازی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌حوزه، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح روز پنج شنبه به منظور شرکت  در جلسه کمیسیون سیاسی اجتماعی دبیرخانه مجلس خبرگان در قم و همچنین دیدار با مراجع عظام تقلید و علما وارد قم شد.

زارع‌پور پیش از شرکت در جلسه کمیسیون سیاسی اجتماعی دبیرخانه مجلس خبرگان در قم  به دیدار مراجع عظام تقلید و علما رفت.

باید تهدیدات فضای مجازی از بین برود

توصیه مراجع عظام تقلید و علما به وزیر ارتباطات چه بود؟

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار دکتر زارع پور، وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات در قم با بیان این که کارهای آسان را همه می توانند انجام دهند، اما کارهای سخت نیازمند قدرت و مدیریت قوی است، گفتند: امام راحل یکی از این افراد قدرتمند در شرایط سخت بودند که توانستند چنین انقلابی را به جهان صادر کنند

این مرجع تقلید افزودند: حل مشکلات کشور نیازمند به تلاش و قدرت زیاد است و باید کسانی در این میدان باشند تا بتوانند هنرمندانه سختی ها را از بین ببرند.

ایشان اظهار داشتند: آقای رئیسی یکی از این افراد است و می تواند هنرمندانه مشکلات را رفع کند.

معظم له بیان داشتند: اما فضای مجازی هم مسئله بسیار مهم و با زندگی مردم در ارتباط است و باید این فضا هم باشد تا مردم بتوانند کارهای خود را پیش ببرند ولی باید سعی کنیم، تهدیدهای آن را از بین ببریم و از این فرصت برای انتقال پیام نهایت بهره را ببریم.

بدون اصلاح فضای مجازی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود

توصیه مراجع عظام تقلید و علما به وزیر ارتباطات چه بود؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت فضای مجازی، توصیه های مهمی خطاب به وزیر ارائه کرد و اظهار داشتند: ما در مساله ارتباطات و فناوری‌های جدید مشکل‌های زیادی داریم، از یک طرف اجانب و دشمنان سعی دارند از همین راه نفوذ کرده و امنیت، اقتصاد و همه چیز ما را به هم بریزند، از طرف دیگر در داخل کشور نیز افرادی سودجو هستند که تنها به درآمد خود فکر می کنند و برای آنها مهم نیست چه خطر و تهدیدی متوجه جامعه می شود.

ایشان با تاکید بر لزوم اصلاح و ساماندهی فضای مجازی، به نگرانی های موجود در این زمینه اشاره  و تاکید کردند: هیچ کدام از مسائل و مشکل‌ها را جز با اصلاح فضای مجازی نمی‌توانیم حل کنیم اما حل کردن این‌ها یک راه حل سطحی و روزمره داشته و یک راه حل عمیق دارد که باید به صورت ریشه‌ای به دنبال درمان بود و البته ابزارهای لازم از جمله وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش، دانشگاهها، صداوسیما، مطبوعات، تریبونهای مختلف را در اختیار داریم که با بهره گیری درست از این ابزارها می‌توانیم به حل مشکل‌ها برسیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر لزوم اهتمام جدی مسئولان برای حل مشکل‌های اقتصادی، تمامی دستگاه های اجرایی و مسئولان بخشهای مختلف را به هماهنگی هر چه بیشتر در این جهت توصیه کرده و گفتند: در کنار هماهنگی، همدلی و جدیت مسئولان؛ مردم هم باید همراهی و حمایت کنند تا مشکلات حل شود؛ اگر مسئولان بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند حل مشکلات آسان تر خواهد شد.

ایشان اضافه کردند: ملت ما مردمانی مقاوم و پایدار هستند و سال ها تحت فشار اقتصادی و تحریم های بی نظیر دشمنان مقاومت کردند و دشمنان هم به خوبی می دانند غلبه بر این ملت آسان نیست، جالب این که در بسیاری از عرصه ها بر خلاف تصور دشمنان به جای عقب گرد ملت و نظام اسلامی ما پیشرفت کرده است.

این مرجع تقلید در ادامه به ماهیت جمهوری اسلامی اشاره کرده و گفتند: ما جمهوری اسلامی هستیم، هم جمهوری و اسلامی و باید هر دو جنبه را حفظ و تقویت و تکمیل کنیم، در تمامی عرصه ها از جمله ارتباطات، صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه باید جنبه های مذهبی  و دینی رعایت شود؛ آنچه عامل اقتدار ما در برابر دشمنان شده همین دو عامل حضور مردم و عنصر ایمان و اعتقاد آنان بوده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: اگر در زرادخانه‌های دشمنان توپ و تانک و سلاحهای آنچنانی پیدا می‌شود، ما چیزی به نام اعتقاد به جهاد، شهادت و ولایت داریم و با اتکا بر همین عناصر می توانیم دشمن را شکست دهیم و تاکید می کنیم که نباید این سلاح به هیچ وجه کند شود.

ایشان همچنین ابراز امیدواری کردند: با همت مسئولان و همکاری همه مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هر چه سریعتر شرایط کشور عادی و زمینه بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و حوزه ها و رونق مجدد و بیش از پیش علمی کشور فراهم شود.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین در خصوص موقعیت ویژه فرهنگی، علمی و دینی شهر قم نکته‌های مهمی را بیان نموده و فرمودند: قم خاستگاه انقلاب و پایگاه فقاهت و مرجعیت و شهری مذهبی و متعلق به تمام جهان اسلام و تشیع است و باید به این شهر توجه ویژه‌ای شود.

نگرانی های مردم در جامعه اسلامی رفع شود

توصیه مراجع عظام تقلید و علما به وزیر ارتباطات چه بود؟

حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار دکتر زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در قم برگزار شد، گفتند: امیدواریم در دولت جدید شاهد بهبودی وضعیت کشور باشیم. این رفع نیازها، نیازمند همکاری همه آحاد مردم است.

ایشان اظهار داشتند: باید برای اصلاح کشور از راه آن وارد شد و دنبال راه برون رفت از مشکلات بود. حتما راه هایی وجود دارد. باید تلاش کرد.

معظم له بیان داشتند: دشمنان برای ایجاد نارضایتی در کشور دست به هر کاری می زنند که نمونه اش بحث اختلال در جایگاه‌های بنزین بود. ما هم باید طوری عمل کنیم که این مشکلات رفع شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: در بحث فضای مجازی هم نکته مهم اش در کنار سایر مسائل، بحث هزینه های آن است. زیادی هزینه باعث شده مردم به خوبی نتوانند از آن استفاده کنند.

ایشان مسئولین را به تقوای الهی دعوت کردند و اظهار داشتند: خدا فرموده هر کسی با تقوا باشد در عمل و کارش موفق تر است.

معظم له بیان داشتند: باید کاری کرد فناوری  و اطلاعات کشور، از بهترین ها باشد و این کار هم باید صورت گیرد.

معبرهای فضای مجازی باز و مین‌های دشمن خنثی شود

توصیه مراجع عظام تقلید و علما به وزیر ارتباطات چه بود؟

 آیت‌الله سید محمد سعیدی نیز در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، فضای مجازی را یک فرصت دانست و اظهار کرد: فضای مجازی برای پیشرفت، بهبود و سلامت کارها یک اختراع و اکتشاف ارزشمند است.

وی فضای مجازی را مانند بسیاری از پدیده‌های طبیعی و غیرطبیعی علاوه بر فرصت‌ها دارای آسیب‌ها و لغزشگاه‌های فراوان دانست و گفت: حتی استفاده از دریا و کوه هم برای افرادی که تخصص ندارند و آموزش ندیده‌اند می‌تواند خطر آفرین باشد ولی اگر آموزش کافی به افراد داده شود و از ورود افراد آموزش ندیده به محیط‌های خطرناک جلوگیری شود فرصت های فراوانی را پیش روی انسان می گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به دولت قبل برای سازماندهی، پاکسازی، بهسازی و روانسازی فضای مجازی ابراز کرد: همانطور که در دفاع مقدس نیاز به بازگشایی برخی معبرها و خنثی سازی مین برای عبور بود امروز هم خواست متدینان و عموم مردم این است که معبرهای فضای مجازی توسط مسئولان باز شود و مین‌هایی که دشمن برای جوانان در این فضا گذاشته است تا حد مقدور خنثی شود.

وی انتشار و گسترش معنویات در فضای مجازی را ارزشمند دانست و افزود: مسئولانی که برای انتشار و گسترش معنویات تلاش می‌کنند هم در ثواب آن شریک هستند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: مردم به توفیقات این دولت دل بسته اند بنابراین مسئولان باید خود را سرباز ولی فقیه بدانند و در این مسیر از خود استقامت نشان دهند.

وی تفرقه میان خانواده‌ها در عین حضور فیزیکی در یک خانه را بسیار خطرناک دانست و تأکید کرد: دولت باید در کنار افزایش سواد فضای مجازی مردم با کنترل فضای مجازی در راستای تقویت بنیان خانواده‌ها تلاش کند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه دشمن از روی غضب و کینه همه امکانات خود را برای ضربه زدن به این مردم و نظام جمع کرده است، گفت: امروز در موارد مختلف شاهد ذلت دشمنان هستیم و یکی از آن موارد عقب نشینی و خروج آمریکا از افغانستان بود که نشان دهنده ذلت آمریکا و عزت ما بود.

تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات ادامه دارد

توصیه مراجع عظام تقلید و علما به وزیر ارتباطات چه بود؟

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار ها اظهار داشت: همه تلاش دولت سیزدهم رفع مشکلات کشور است. اگر چه شاهد انواع مشکلات در کشور هستیم ولی فضای همدلی در بین دولت سیزدهم به وجود آمده و در صدد تلاش رفع مشکلات است از دست رفته هر زودتر به جامعه برگردد.

وی بیان داشت: مردم کشور بسیار نجیب و صبور هستند و این هم جزو نعمت های الهی است و ما هم باید تلاش بیشتری کنیم تا مشکلات از بین برود.

زارع پور عنوان کرد:  بحث فناوری تا ۱۰سال پیش چندان جدی گرفته نمی شد، ولی امروز همه با فضای مجازی درگیر هستند و کسب و کار، فعالیت دانش آموزان و زندگی مردم و حتی فرهنگ و اقتصاد هم با این فضا گره خورده و همین مسئله اهمیت این فضا را دو چندان کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیان داشت: حوزه فناوری اطلاعات فرصت برای تسهیل برای کارهای مردم، خدمات بهتر و حذف فساد و از بین رفتن رانت و... است.

وی بیان داشت: اگر چه در کشور ما در بحث زیرساخت های فناوری کارهایی انجام شده، اما با آن هدف مطلوب فاصله داریم و باید کاری کنیم این فضا تبدیل به فرصت برای کشور و تهدیدها هم از بین برود.

وزیر ارتباطات در ادامه دیدارهای خود در قم با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه دیدار و از رهنمودهای وی بهره مند شد.

گفتنی است زارع پور در پایان سفر خود از مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت نیز دیدار کرد و با طلاب این مدرسه به گفتگو پرداخت.

توصیه مراجع عظام تقلید و علما به وزیر ارتباطات چه بود؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    یعنی اگه فضای مجازی اصلاح شود تحریم ها رفع میشه خشک سالی رفع میشه بی ابی چی گرانی چی بی کاری چی. یعنی کرونا هم رفع میشه...اختلاص و دزدی ها چی؟