پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
رئیس کل دادگستری فارس

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع هر ماه با ۹۰۰ نفر ملاقات مردمی داشته ایم و در صلح و سازش دادگستری فارس رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، پیش از ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی  شهید قدوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه باید مسئولان ضد فساد سکان امور را در دست بگیرند، گفت : طبیعی است جامعه روحانیت در این خصوص دغدغه و مطالباتی داشته باشد که لازم است به آن توجه شود.

وی ادامه داد: دادگستری فارس سال گذشته در اکثر شاخص های قضایی، مدیریتی و امتیازات عملکردی کارکنان اداری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

موسوی اضافه کرد: ارتباط با مردم الکترونیکی شده است و حدود هزار و ۵۰۰ زندانی در یک سال اخیر با نظارت مستمر قضات و حضور در زندان ها و همچنین استفاده از تأسیسات قضایی از زندان های استان آزاد شده اند.

رئیس کل دادگستری فارس اظهار کرد: ۸۴ بازدید از واحد های تولیدی داشته ایم که نتیجه بسیاری از این بازدیدها احیا و یا تکمیل ظرفیت در واحد های تولیدی بوده است.

وی در ادامه به بحث تکریم ارباب رجوع اشاره و بیان کرد: هر ماه با ۹۰۰ نفر از مراجعان به دادگستری مرکز استان ملاقات  داشته ایم. در یک سال تلاش داشته ایم تا با احکام مجازات جایگزین ضمن کاهش جمعیت کیفری، رعایت حقوق شهروندی را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم.

موسوی با تاکید بر اینکه در صلح و سازش نیز دادگستری فارس رتبه نخست را کشور به خود اختصاص داده است، گفت: توسعه فرهنگ صلح و سازش و همچنین بهره مندی از ظرفیت های مردمی و ریش سفیدان و متنفذین از جمله اهدافی است که دنبال می کنیم.

به گفته رئیس کل دادگستری فارس، چالش های بسیار جدی در بخش خشکسالی و ... در سطح استان وجود دارد که لازم است همه دستگاه ها با استفاده از ظرفیت های قانونی خود در رفع آن یاری کند.

وی در پایان بر اقدامات نهادهای مسئول در خصوص کاهش مظاهر علنی فساد از جمله بدحجابی، سگ گردانی و نظارت قضات بخصوص رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی در کاهش آن تاکید کرد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha