پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مردم بابصیرت ایران در ماجرای حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری هوشیار بودند و در زمین دشمن بازی نکردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر با اشاره به حمله سایبری دشمنان روز دوشنبه به شبکه سوخت‌رسانی افزود:  مردم با موقعیت شناسی دیدند سوخت‌گیری با مشکل مواجه است، ولی وارد بازی دشمن نشدند.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته ماجراهایی در مسئله سوخت پیش آمد که با سوء مدیریت‌هایی همراه بود، ادامه داد: از مردم بابصیرت که این روزها در میدان و زمین دشمن بازی نمی کنند تقدیر می‌کنیم.

وی با قدردانی از صدا و سیما که حرکت شتابنده‌ای در انعکاس مشکل و نظرات مردم به مسئولان داشت، اضافه کرد: این حرکت جبهه دشمن را در فضای مجازی شکست داد و صدا و سیما با این رویکرد خود را محور اطلاع رسانی به مردم قرارداد.

امام جمعه سمنان به حضور رئیس جمهور در پمپ بنزین ها و حضور سرزده در وزارت نفت اشاره و بیان کرد: شرکت در اجلاس مربوط به کشور افغانستان در تهران مهم بود ولی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خدمت به مردم را مهمتر دانست و به رفع مشکل مردم در مساله سوخت‌گیری پرداخت.

مطیعی با بیان اینکه مردم مقایسه می کنند مسئولان فعلی را با گذشته که بعد از چند روز متوجه مسئله ای می شدند و حرکتی هم نمی کردند، گفت: مسئولان امروز با حضور فعال پای کار می آیند و تفاوت‌ها مشخص است.

وی با اشاره به اینکه دست‌اندرکاران حوزه امنیت فعال هستند و باید شناسایی های لازم را در دستور کار داشته باشند، گفت: مسئولان نقاط آسیب پذیر را بشناسند، این تهدید فرصتی برای کشور است تا دشمن نتواند در آینده در حوزه سایبری حرکتی کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دوشنبه گذشته ابرقدرتها یعنی استکبار جهانی و صهیونیسم ولو غیرمستقیم در فتنه ای بنا داشتند مشکلاتی برای مردم ایران ایجاد کنند، گفت: همین دشمنان بارها در امور فضایی، اداری، نظامی و دریایی از محور مقاومت صدمه دیدند.

وی به کار عظیم انتفال سوخت از ایران به لبنان اشاره کرد و این رویکرد سید مقاومت سیدحسن نصرالله را بعد از تحریم اقتصادی نشانه اقتدار دانست و ادامه داد: کشتی ها از ایران به لبنان حرکت کردند و صهیونیست‌ها نمی‌دانستند به این کشتی حمله کنند یا نه، چون می‌دانستند در نهایت خودشان ضربه می‌خورند.

خطیب جمعه سمنان به برگزاری همایش بزرگ نمایندگان مقام معظم رهبری در استانها، فرماندهان سپاه در استانها و مسئولان امور تعلیم و تربیت در مشهد اشاره کرد و گفت: این همایش از حیث سخنرانان و کارگروه های تخصصی بی‌نظیر بود.

مطیعی بیان کرد: بسیج به عنوان سرباز آماده به کار نظام از روز اول هرکجا نقصی و کمبودی بود حاضر شد که این مسئله دوران کرونا نمود بیشتری داشت و خدمت گروه های بسیج در طرح شهید سلیمانی بارز بود.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: در بحث صالحین که طرح تربیتی بسیج است و به خاطر کرونا دچار افت شد، اکنون از سوی دست اندرکاران احیا یا اعتلا یافت و در ارتقای طرح صالحین در تمام پایگاه های بسیج در استان کارهای خوبی انجام شده است و قرارشد در تمام اقشار دلسوزان و جوانان در این پایگاه ها فعال شوند.

وی به سالروز ١٣ آبان و سه  واقعه تاریخی مهم این روز اشاره و بیان کرد: سال ۴٣ امام راحل بعد از اعتراض به کاپیتولاسیون به ترکیه تبعید شدند و واقعه دوم سال ۵٧ بود که پس بیانیه مهم امام خمینی(ره) در ١٣ مهر ۵٧ در پاریس، اقشار فرهنگی دانش آموز و دانشجو به میدان آمدند، مدارس و کلاس ها تعطیل شد و در ١٣ آبان دانش آموزان تا ۶۵ شهید تقدیم کردند.

وی گفت:  امروز نیز علی لندی‌ها از نسل همان حسین فهمیده ها هستند. امروز هم دانش آموزها پیرو شهید فهمیده هستند، در حالیکه دشمن گمان می کرد دانش آموزان دیگر پیگیر، شجاع و انقلابی نیستند.

امام جمعه سمنان، تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵٨ را دیگر واقعه ١٣ آبان تاریخ انقلاب دانست و افزود: نفی سبیل معیار سیاست خارجی نظام است و امام راحل همین فقه سیاسی را معیار قرار دادند و هر کسی قصد نامبارکی داشته باشد طبق این فقه اسلامی مقاومت جایز است.

مطیعی افزود: در این واقعه دانشجویان جاسوس‌خانه آمریکا به نام سفارت آمریکا را تسخیر کردند، حضور دانشجویان مورد حمایت امام راحل قرارگرفت و آن را انقلاب دوم نامیدند و مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تاکید کردند.

خطیب جمعه سمنان تاکید کرد: این وقایع نشان می دهد دشمنان عزت ایرانیان را نمی خواهند و ایرانیان نیز از ابتدای انقلاب ذلت را نمی پذیرفتند.

وی گفت: حکم شهردار سمنان توسط وزیر کشور به نام سیدعلی مرتضی نژاد از رزمندگان دفاع مقدس امضا شد، و شهردار باید با همکاری شورای اسلامی و مردم کارهای زمین مانده را تکمیل کند.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه یک روز هم در خدمت به مردم یک روز است، گفت: از زحمات استاندار سمنان سیدمحمدرضا هاشمی در بازدیدهای مختلف تقدیر می کنیم، مردم متوجه تفاوت عملکرد مسئولان فعلی و گذشته هستند و همین بازدیدها باعث رفع بسیاری مشکلات مردم می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha