پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در آیین افتتاحیه مرکز تخصصی شیعه شناسی امیرالمؤمنین(ع) در اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه "عدالت اجتماعی" از پایه‌های اصلی نظام اسلامی است، گفت: مردم هرگز بی عدالتی را تحمل نمی‌کنند و مجموعه نظام مقدس اسلامی باید تلاش کنند بستر و زیرساخت عدالت اجتماعی را محقق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جمع مسئولان، با اشاره به این‌که "عدالت اجتماعی" یکی از پایه‌های اصلی نظام مقدس اسلامی است، خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب فرمودند نمره قابل قبولی در اجرای عدالت در ۴۲ سال اخیر نداشتیم البته به این معنا نبود که کار و تلاش نکردیم اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و به هر دلیلی موفقیت نسبی داشتیم.

وی با اشاره به این‌که بی عدالتی و فساد بیش از محرومیت مردم را می‌آزارد، گفت: مردم هرگز بی عدالتی را تحمل نمی‌کنند و مجموعه نظام مقدس اسلامی باید تلاش کنند بستر و زیرساخت عدالت اجتماعی را محقق کنند.

امام جمعه اهواز در ادامه به ذکر چند  نکته مهم در زمینه عدالت اجتماعی پرداخت و گفت: به مطالبات و دغدغه‌های رهبرمعظم انقلاب و عینیت بخشی به عدالت پاسخ عملی داده شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که فسادستیزی مقدمه لازم برای عدالتخواهی است، افزود: دولت حتما در انتخاب مدیران باید عنصر پاکدست و فسادستیز بکار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد به اهمیت شناسایی حفره‌های فساد و نفوذ اشاره و تاکید کرد: "قانون گرایی، پاسخگویی و شفافیت مالی"، "پرهیز از روحیه اشرافی گری و تجمل‌گرایی" از نکات مهم و بستر لازم برای تحقق عدالت اجتماعی است.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات امروزه، مردم در شغل‌های خود به دنبال تبدیل وضعیت هستند، ادامه داد: کارمندان و کارگران می‌بینند که افرادی شغلشان مثل آنها است، اما حقوق‌های بسیار بالاتر می‌گیرند.

امام جمعه اهواز با اشاره به به اهمیت‌ برنامه‌ریزی مدیریتی و پرهیز از حقوق‌های نجومی‌، بیان کرد: پیوست عدالت اجتماعی در یکی از مهم‌ترین نیازهای امروزی، یعنی مسکن بسیار مهم است، در طرح جدید مسکن تلاش شود ابتدا به نیازمندان و محرومان مسکن داده شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که از نگاه رهبرمعظم انقلاب پیوست عدالت باید دارای دو شاخصه باشند، گفت: نخستین پیوست کاهش فاصله‌ طبقاتی و شکاف بین غنی و فقیر، دومین اینکه هر اقدام و برنامه در مردم باید احساس خوب ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به این‌که سه قوه پاکدست، انقلابی و پیرو بیانات رهبرمعظم انقلاب هستند، اظهار داشت: مردم برای حل مشکلات آنها باید صبر کنند اما به آنها نوید می‌دهیم. یک دولت هشت سال خسارت وارد می‌کند، سالیان طول می‌کشد تا کشور دوباره به ریل برگردد.

وی به آمار قابل تأسف سقط جنین و ضرورت اتخاذ راهکار مناسب برای آن اشاره و گفت: مسائلی نظیر عدم رقبت به فرزندآوری و ازدواج از سوی جوانان، کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌گریی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اهواز با تاکید بر کوتاه کردن دست مدیران نالایق و فسادزا از سوی قوه قضائیه، اظهار داشت: مهار کردن گرانی‌ها، حراست و نظارت بر عملکرد مدیران دیگر نکات مهم و قابل توجه از سوی قوه قضائیه است. مادامی که مسئول حراست توسط مدیر انتخاب می‌شود هر مدیر که خلاف کند، هرگز دست او را کوتاه نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، به رسیدگی به سرقت‌ها به عنوان مطالبه مردمی اشاره و خاطرنشان کرد: برخورد با توزیع و استفاده از سلاح بسیار مهم و لازم است. در طول سال کشفیات زیادی صورت می‌گیرد ولی اگر بازدارنده باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد به مساله اشتغال و ضرورت توجه به آن اشاره و گفت: ما مردم خوزستان یک مطالبه داریم و آن اشتغال جوانان است. اگر تولید در خوزستان رونق گرفت شاهد اشتغال جوانان‌ خواهیم بود.

وی با بیان این‌که رفع موانع تولید به قوه قضائیه برمی‌گردد، بیان کرد: در مساله لوله‌سازی خوزستان، پیچ و مهره‌های آن را هم باز کردند و بردند.

امام جمعه اهواز به فصل پاییز و برداشت شالی اشاره و اظهار داشت: افرادی هستند که شالی خوزستان را به دیگر استان‌ها می‌برند و کارخانه‌های شالی‌کاریی استان تعطیل می‌شوند، قوه‌ قضائیه تاکید کند که نیروی انتظامی جلوی عبور اینها را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان درخصوص مصوبات سفر رئیس محترم جمهور به استان، خاطرنشان کرد: این مساله مکرر پیگیری شده و در برخی از شهرستان‌ها تا ۱۳۰ مصوبه داشته و طی نشست هفته آینده مصوبات بررسی و اعتبار لازم تخصیص داده می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha