شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار

حوزه/ جلسه هم‌اندیشی برای رفع مشکلات فرهنگی شهرستان نائین با حضور امام‌جمعه شهرستان و دبیر ستاد امربه‌معروف شهرستان در مدرسه علمیه آیت‌الله نائینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، جلسه‌ هم‌اندیشی رفع مشکلات فرهنگی شهرستان نائین با حضور امام‌جمعه، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و روحانیون شهرستان، در مدرسه علمیه آیت‌الله نائینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام سجادی، امام‌جمعه نائین از عدم قبول مسئولیت فرهنگی توسط برخی از دستگاه‌های دولتی گلایه کرد و گفت: حواله کردن مشکلات به دیگران به یک امر نهادینه در بین سازمان‌ها تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام سجادی خاطر نشان کرد: در افکار عمومی مرفه بودن روحانیت مطرح است و این دروغ با اهداف خاصی از سوی برخی درحال شیوع است، این در حالی است که روحانیت از هیچ ارگان دولتی حمایت مالی نمی شود و درآمد طلاب از طریق شهریه ناچیز طلبگی و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی است که در قیاس بودجه ها و حقوق های دیگر اقشار جامعه بسیار ناچیز نیست.

  در ادامه، حجت‌الاسلام  شفیعی، مدیر مدرسه  آیت‌الله نائینی(ره) گزارشی از فعالیت های این مدرسه ارائه داد و افزود: اهدای یک دستگاه کپسول اکسیژن به بیمارستان حشمتیه، ضد عفونی کردن معابر بویژه در مناطق روستایی، ملاقات های مکرر با بیماران کرونایی در مناسبت های مختلف و خداقوت به کادر درمان بیمارستان و اورژانس، رایزنی و اعلام آمادگی برای تغسیل و تدفیناموات کرونایی، تهیه ی بسته های معیشتی و توزیع بین نیازمندان، تامین مربی و سرگروه های حلقه های صالحین بسیج، آموزش و بکارگیری هادیان سیاسی در ایام انتخابات، اعلام آمادگی ارتباط با دانش آموزان در شبکه شاد با صلاحدید اداره آموزش و پرورش شهرستان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط طلاب مدرسه است.

  در ادامه سرهنگ الیاسی زاده، دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان به ایراد سخن پرداخت.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نائین خاطرنشان کرد: در عرصه بازسازی خانه های قشر محروم و ضعیف جامعه، کمک به راه اندازی کارگاه های قالیبافی، نصب پنل های خورشیدی در پشت بام های خانواده های تحت پوشش کمیته حضرت امام (ره) و بهزیستی و دیگر کارهای عمرانی آماده ی ارائه ی خدمات هستیم.

وی پیشنهاد داد که هر ماه یک مرتبه با روحانیون شهرستان جلسه داشته باشند تا بیشتر از وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان آگاه شوند و در نتیجه تبادل نظر در رابطه با رفع مشکلات راحت تر صورت پذیرد.

مشکلات فرهنگی شهرستان نائین بررسی شد

  

مشکلات فرهنگی شهرستان نائین بررسی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha