چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
عابدین رستمی

حوزه/ امام جمعه شهرستان قروه گفت: حمله سایبری اخیر به سامانه سوخت فتنه ای در سالگرد حادثه ۱۴ آبان ۹۸ بود که دشمن طی این برنامه ریزی دقیق به دنبال این بود تا بتواند کشور را وارد چالش و اغتشاش و شورش کند که با هوشیاری و عملکرد درست دولت و بصیرت مردم ناکام ماند.

حجت الاسلام عابدین رستمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با اشاره به حمله سایبری به سامانه سوخت کشور، اظهار داشت: حمله سایبری به سامانه سوخت فتنه ای در سالگرد حادثه ۱۴ آبان ۹۸ بود که دشمن طی این برنامه ریزی به دنبال آن بود کشور را وارد چالش و اغتشاش کند، اما با هوشیاری و عملکرد درست دولت و بصیرت مردم ناکام ماند.

امام جمعه شهرستان قروه به عوامل ناکامی این فتنه اشاره کرد و گفت: در روایتی از امام صادق (ع) آمده است: «سپاس خدایی که دشمنان ما را از احمق آفرید. دشمن در این فتنه درک درستی از بصیرت مردم نداشت و مردم با شناخت فتنه و نقشه دشمن بازی نخوردند»‌.

 استاد حوزه افزود: از سوی دیگر واکنش سریع و قابل تحسین صدا و سیما و توضیحات برای روشن کردن مردم و نیز حضور میدانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بود که حمله پروپاگاندای رسانه دشمن را خنثی کرد.

دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی هوشیار باشند

وی در ادامه با اشاره به سالگرد فتنه ۱۴ آبان ۹۸ بیان کرد: باید هوشیاری نهادهای مربوطه بسیار بالا باشد به نحوی که غفلت نباید هرگز باعث غافلگیری دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در کشور شود.

در حمله سایبری قوی هستیم اما در دفاع نه

امام جمعه شهرستان قروه گفت: در طول ۴ دهه از عمر این انقلاب و با وجود تحریم ها و همه مشکلات، ایران جزو ۱۰ کشور برتر در جنگ سایبری است، اما این نقطه قوت در حمله است و حوادث اخیر نشان از ضعف  در دفاع سایبری است که باید اصلاح گردد.     

شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب تر است

وی ادامه داد: سالهاست رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به شبکه ملی اطلاعات هشدار و راهنمایی کردند، اما گوش مسئولان بدهکار نبود، زیرا آنها به غرب بسیار اعتماد داشتند که با وصل بودن به سرورهای مرکزی و شبکه اینترنت جهانی که در دست ابرقدرت ها است، باعث ایجاد تهدید بزرگی برای کشور شده اند، چرا که پروتکل های اجرایی تمامی سازندگان فضای سایبر و نرم افزار توسط سازمان NSA یا همان سازمان امنیت ملی آمریکا صادر می‌شوند که به این معناست که تمام هست و نیست اطلاعات ما در دستان سازمان مذکور است.

قوه قضائیه با عاملان و قصور کنندگان حمله سایبری برخورد کند

حجت الاسلام رستمی اظهار کرد: متاسفانه طبق شنیده ها افرادی در داخل با دشمن همکاری کردند، قوه قضائیه باید با این افراد برخورد کند تا جایی که سردار جلالی؛رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این باره گفته است که «در مورد این حمله و ضعیف بودن زیرساخت تذکر دادیم اما قصور کردند»، حال باید پرسید جناب سردار شفاف بگویید تذکر به چه کسی بود؟    

فکری به حال معتادان و افراد بی بضاعت کنید

امام جمعه قروه در ادامه به برخی از مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه گرم خانه ای در  شهرستان قروه برای معتادان وجود ندارد تا از سرما در امان باشند، از طرفی هزینه های بالای اجاره خانه باعث آوارگی مردم شده است، عاجزانه از مسئولیم خواستیم در این باره کمک کنند، اما هیچ تدبیری نکردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha