شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شافعی سمنان

حوزه/ رئیس اتاق‌ بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سهم محصولات دانش بنیان از صادرات کشور اکنون ۱.۵ درصد است که باید برای افزایش آن به سود اقتصاد کشور برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، غلامحسین شافعی، روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر، بیان کرد: تورم، تحریم ها، خشکسالی و شیوع ویروس کرونا زمینه ساز مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه شده که حل آن به صورت پایدار نیازمند توسعه اقتصادی است.

وی افزود: مردم رابطه متفاوتی با ائمه جمعه دارند و معمولا اکثریت ائمه جمعه با آستانه تحمل بالا، انتقاد را درک می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تصریح کرد: در حال حاضر دغدغه مردم و مسئولان، مسئله اقتصاد و معیشت است؛ صادقانه باید بگوییم پس از انقلاب هیچ دولتی به اندازه دولت کنونی با مشکلات روبرو نبوده است.

وی ادامه داد: مسائلی مانند محدودیت های بین المللی، تورم افسارگسیخته، مشکلات ارزی، خشکسالی و کرونا از جمله مشکلات فراگیر دولت است.

شافعی اظهار کرد: اگر قرار باشد بصورت پایدار رفاه عمومی بالا برود، مشکل معیشت و اشتغال حل شود، راهی جز توسعه اقتصادی نداریم.

وی افزود: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات معیشتی نیست. رهبر انقلاب همواره بر مردمی کردن اقتصاد تاکید دارند و اینجا، اهمیت جایگاه بخش خصوصی روشن می شود.

رئیس اتاق بازرگانی گفت: برخی اقدامات رئیس جمهور مانند آغاز حرکت انتخاباتی از اتاق و حضور در بازار امیدهای تازه ای را ایجاد کرد. اما اقتصاد را نمی توان با کار اورژانسی حل کرد، این مریض بدحال به کار اورژانسی جهت آماده شدن برای عمل اصلی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی وظیفه ای جز همکاری با دولتها ندارد و حد و حدود سیاسی در این اتاق جایگاهی ندارد.

شافعی افزود: امیدواریم شعارها و وعده ها در این دولت جامه عمل پوشیده شود و اتاق ایران آمادگی نهایت همکاری را دارد چرا که دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم؛ سطح اتاق بازرگانی سمنان، سطحی ایده آل است و افراد برجسته ای در آن حضور دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha