پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه

حوزه/ نخستین جلسه شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه کشور، در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نخستین جلسه شورای تخصصی انجمن های علمی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور ویدئو کنفرانسی حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری، رئیس دبیرخانه انجمن های علمی حوزه ، حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علیمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه استان، معاونان و مدیران مدارس علمیه کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از اساتید، در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، مهمترین مشکل کارهای پژوهشی در حوزه استان را مشکل مالی و سخت افزاری اعلام کرد و گفت: رشد و رونق علمی حوزه نیازمند تقویت برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی است.

 رئیس شورای تخصصی انجمن های علمی کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه انجمن‌های علمی بستر مناسبی برای تقویت برنامه‌های علمی و پژوهشی در حوزه هستند، افزود: در راستای ترویج روحیه علمی، توانمندسازی و ایجاد انگیزه در بین طلاب، باید انجمن‌های علمی را فعال و مورد حمایت قرار داد.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد، پژوهش را از مهم ترین بخش های حوزه های علمیه  دانست و بر ضرورت تقویت و توسعه فعالیت های پژوهشی تاکید کرد و افزود: تولیدات علمی حوزه باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری، مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد و عضو اصلی شورای تخصصی انجمن علمی استان هم در این نشست نکاتی را متذکر شد و گفت: انجمن علمی پایگاه مهمی برای ارائۀ نظرات و دیدگاه های علمی اساتید است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه کشور به تبیین  برنامه های شورای تخصصی انجمن های استانی پرداخت و شش برنامه را به عنوان مهمترین برنامه برای آغاز کار این شورای تخصصی اعلام کرد که عبارتند از:

۱. برگزاری منظم جلسات شورای تخصصی استان به صورت دو بار در ماه

۲. تشکیل شعب استانی انجمن ها

۳. برگزاری سلسله نشست های علمی تخصصی هفتگی برای اساتید و طلاب سطوح عالی

۴. ارتباط و دیدار با همکارهای  مشترک با مسئولان ارشد استان (امام جمعه، استاندار، مدیران کل)

۵. ارائه طرح ها و خدمات مشاوره به مدیر حوزه در امور آموزشی و تربیتی حوزه استان؛

۶. تدوین و انتشار فصلنامه علمی، تخصصی؛

در  پایان این نشست، حجت الاسلام  ابراهیم بهشت، دبیر شورای تخصصی انجمن علمی کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت بالای حوزه استان اشاره کرد و گفت: مدیران و اساتید حوزه های استان انگیزه بالایی برای اجرای برنامه های پژوهشی دارند.

وی در جمع بندی جلسه بیان کرد: دو هفته دیگر جلسه انجمن علمی با موضوع نشست های علمی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha