شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش «علم حکمرانی و حکمرانی عالمانه»

حوزه/ سیدمحسن دهنوی گفت: قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی متأسفانه دارای منشأ و خاستگاه فقهی و دینی نیستند و این امر ورود حوزه های علمیه به این عرصه را می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در همایش علم حکمرانی عالمانه که در سال همایش های شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در قم برگزار شد گفت: قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی متأسفانه دارای منشأ و خاستگاه فقهی و دینی نیستند و این امر ورود حوزه های علمیه به این عرصه را می طلبد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه اندیشکده ها و پژوهشگاه های حوزوی تحقیقات و تولیدات علمی خوبی در زمینه مسائل عینی نظام اسلامی داشته اند که باید مورد توجه واقع شوند.

دهنوی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما امروز دچار حکمرانی نهادهای غربی شده ایم؛ نهادهایی که در میهن اسلامی ما فعال هستند همان نهادهایی می باشند که در حکومت های غربی فعالیت دارند.

وی برنامه هفتم توسعه را در دست تدوین توسط دولت دانست و گفت: این برنامه متأسفانه بدون مشورت حوزه های علمیه در حال نگارش است؛ حوزه علمیه می بایست در این مورد مشارکت جدی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام یارانه ای موجود در کشور ما کاملاً بر خلاف عدالت است و می بایست اصلاح شود.

وی با اشاره به تجربیات موفق در تغییرات لازم دستگاه های حاکمیتی کشور افزود: قانون اساسی ما به واقع مترقی نوشته شده است؛ نوع تقسیم کار در آن و نوع نگاه آن نمونه موفقی از تغییر و تحول در راستای اسلامی سازی حاکمیت بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت: مدل فعلی مدیریت شهرها به طور قطع جواب نداده است و از این رو برنامه جدیدی در جهت مدیریت شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی در دست تدوین می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha