چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر و جمعی از معاونان حوزه علمیه استان قزوین با شهردار جدید قزوین دیدار کردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در دیدار با مهندس مهدی صباغ، شهردار جدید قزوین، گفت: شما از یادگاران حماسه ماندگار وارزشمند هشت سال دفاع مقدس هستید و فعالیت ها وحماسه های آن دوران در اذهان مردم قزوین فراموش نشدنی است .

وی خاطرنشان کرد:امیدواریم بتوانید با همیاری و همکاری همه مسئولان و دلسوزان بتوانید گام های مهم و ارزشمندی در ارتقاء شهر قزوین در همه عرصه ها بردارید.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: آنچه در حوزه علمیه قزوین مدنظر است افزایش کمی در کنار کیفیت است که این مسئله با همکاری، همدلی و همراهی امکان پذیر خواهد بود.

وی به سابقه درخشان حوزه قزوین اشاره کرد و گفت: در گذشته علما و شخصیت های برجسته و ممتازی در حوزه علمیه این  شهر رشد کرده اند، ولی در حال حاضر از آن پیشینه درخشان فاصله گرفته است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: امروز حوزه قزوین از نظر زیرساخت و به لحاظ کمی و کیفی در کشور جایگاه مناسبی ندارد و از این رو باید توجه جدی به این موضوع شود.

وی ادامه داد: از مزایای نسبی که در قزوین وجود دارد باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد تا جایی که حوزه استان را با یک برنامه‌ریزی دقیق و در مدت پنج سال آینده بتوان به یک مرکز درخشان مبدل کرد.

  سپس حجت الاسلام سید رضا موسوی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با ارائه گزارشی از فعالیتها، بیان کرد: طلاب حوزه علمیه امروز می‌توانند حلقه واسطه بین مردم و نهادهای مختلف حاکمیتی باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی استان نیازمند یک نقشه تبلیغی هستیم تا از طریق آن، برنامه هدفمند و موثری را برای امور فرهنگی و مساجد برنامه ریزی نماییم

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین به نقش مساجد در نظام مقدس جمهوری اشاره و عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت مساجد باید خدا محوری، عدالت خواهی، روحیه انقلابی گری و جهادی، ایمان و تقوا، تلاش و پشتکار را بین نسل جوان تقویت کرد و با تبیین این مؤلفه ها جوانان را به سمت ارزش ها رهنمون ساخت تا هر ضد ارزشی نتواند آنان را از پای دربیاورد.

زیرساخت های حوزه علمیه قزوین مناسب نیست

زیرساخت های حوزه علمیه قزوین مناسب نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha