یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مقاله نویسی

حوزه/ کارگاه مقاله نویسی در مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مریم ملک محمدی، معاون پژوهش مدرسه علمیه نرجس خاتون شاهین شهر، صبح امروز در کارگاه مقاله نویسی به اهمیت نگارش مقاله علمی بر طبق اصول و قواعد مقاله نویسی مندرج در شیوه نامه نگارش مقالات پایانی سطح ۲ اشاره کرد و گفت: با توجه به این که طلاب به صورت گام به گام با مهارت های پژوهشگری آشنا می شوند مهارت لازم برای نگارش یک مقاله ی علمی را کسب نموده اند، لازم است برای ارائه مقاله بهتر به صورت برنامه ریزی شده روزانه مدتی را برای انجام فعالیت پژوهشی اختصاص دهند، مقالات پایانی سطح ۲ به عنوان فعالیت علمی طلاب محسوب شده و دارای ارزش بالایی است.

وی ادامه داد: مقاله از اجزای مختلف مانند عنوان، چکیده؛ واژگان کلیدی، مقدمه، مفهوم شناسی، متن اصلی مقاله، نتیجه و فهرست منابع تشکیل شده است.

ملک محمدی اظهار کرد: مرحله اول در نگارش مقاله انتخاب موضوع مساله محور است که  انتخاب صحیح موضوع، میتواند در ادامه فرایند نوشتن مقاله تاثیرات مطلوبی را به همراه داشته باشد. موضوع مقاله باید بر طبق توانمندی و علاقه محقق بوده و بهتر است درصدد رفع نیازهای علمی جامعه امروز باشد.

استاد حوزه خواهران در ادامه افزود: نوشتن طرح تحقیق لازمه ی فعالیت علمی روشمند و هدفمند است که به مثابه ی نقشه ی راه برای محقق می باشد که در مدیریت انرژی و وقت موثر است. بخش های متفاوت در طرح باید با دقت لازم نوشته شود چون در قسمت های متفاوت مقاله پژوهشگر را کمک نموده و سبب اتقان علمی مقاله خواهد شد.

وی به تشریح ساختار مقاله پرداخت و گفت: برای ایجاد نظم منطقی بین اجزای مختلف مقاله بهتر است که یک دسته بندی منظم برای مطالب مقاله در نظر گرفته شود که می توان در قالب موضوع  خاص فیش ها قرار داده شود و جز تیترهای اصلی مقاله محسوب نمود و سپس موارد مد نظر برای بررسی را به عنوان موضوعات اخص در ذیل دسته بندی ابتدایی قرار داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha