شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم روز ولادت پیامبر اکرم (ص) با حضور اولیای طلاب در مدرسه علمیه سلماس

حوزه/ حجت الاسلام فتاحی گفت: ارزش انسان و هر علمی به اندازه ادب و عملی است که از آن نشأت می گیرد، بنابر این علمی که نتواند در انسان حرکت به سمت الله ایجاد کند، دردی را دوا نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حبیب فتاحی، شامگاه یکشنبه در جمع طلاب سلماس که در مدرسه علمیه امام علی (ع) این شهر برگزار شد، با بیان این که علم بدون ادب و عمل به هیچ دردی نمی خورد، اظهار داشت: ارزش انسان و هر علمی به اندازه ادب و عملی است که از آن نشأت می گیرد، بنابر این علمی که نتواند در انسان حرکت به سمت الله ایجاد کند، دردی را دوا نخواهد کرد.

وی با بیان این که ائمه معصومین علیهم السلام به عنوان مظهر علم و عمل به ما یاد می دهند که چگونه به دانش و ادب متخلق شویم، اضافه کرد: عبادات حضرات معصومین از علم و ادب نشأت می گیرد و لذا نماز آن ها با ما که صرفا برای ادای تکلیف است، بسیار متفاوت می باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس افزود: علم و ادب را در زیارت نامه های ائمه معصومین و اذن دخول حرم هایشان هم مشاهده می کنیم. وقتی زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها را می خوانیم این فراز «انّ لکِ عند الله شأنٌ من الشأن» نشانگر جایگاه عظیم ایشان نزد خداوند است.

وی در ادامه با اشاره به این که نوع ادب ما با خداوند، اهل بیت(ع) و سخن گفتن با دوستان و اطرافیان نشان می دهد که چه اندازه به علومی که آموختیه ام عامل بوده ایم، گفت: طلاب در کنار آموزش علوم، به تهذیب نفس و حفظ قرآن اهتمام کنند و این از لوازم طلبگی است.

حجت الاسلام فتاحی در پایان با بیان این که نمی شود بر اساس ظاهر کسی قضاوت کرد، گفت: روایات ائمه معصومین(ع) ما را از قضاوت کردن دیگران بر اساس ظاهر آن ها نهی می کنند و چه بسا انسانی که ظاهر مناسبی ندارد اما نزد خداوند بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha