شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ بازدید جمعی از شخصیت های حوزوی از نمایشگاه دستاوردهای واحدهای آموزشی تخصصی حوزه

حوزه/ معاون موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) تهران به تشریح فعالیت های مختلف این مرکز پرداخت.

حجت الاسلام تیزچنگ در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای علمی آموزشی تخصصی حوزوی در جمکران در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) تحت اشراف استاد رشاد فعالیت می کند،این موسسه آموزش عالی در سال ۷۵ شمسی در تهران شکل گرفت از بدو تاسیس تا سال ۹۶ رشته های متداول حوزه در این موسسه برگزار می شد.

وی عنوان کرد: از سال ۹۶ به بعد تغییر بنیادین در موسسه ایجاد شد و فعالیت ها معطوف به فقه های تخصصی و نظام شد. پیشتر دروسی چون حقوق و جزا و جرم شناسی تفسیر و فلسفه و کلام اسلامی در این موسسه برگزار می شد.

معاون موسسه آموزش عالی امام رضا(ع)، بیان کرد: از سال ۹۶ به بعد دروسی با محوریت فقه نظام ساز در این موسسه آموش عالی تدریس شد که شامل فقه سیاست، فقه تربیت، فقه زیست فناوری، فقه التقنین، فقه الامن و اطلاعات و... از جمله این رشته ها است.

وی با ذکر این مطلب که این موسسه آموزش عالی تاکنون بیش از ۳۰۰ فارغ التحصیل داشته است، گفت: ۱۵۰ دانش پژوه در این سه سال جذب شدند. نشست ها و کرسی های تخصصی بسیاری نیز در این زمینه برگزار شده است. این موسسه دستگاه نظریه پردازی در تهران است که زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعالیت می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha