شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / بازدید آیت الله فاضل لنکرانی از نمایشگاه "دستاوردهای علمی واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی"

حوزه/ مسئول غرفه مرکز تخصصی علامه امینی تبریز به تشریح فعالیت های این مرکز تخصصی در حوزه کلام شیعی پرداخت.

حجت الاسلام رضا کفیلی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون غرفه مرکز تخصصی علامه امینی تبریز که در نمایشگاه دستاوردهای علمی و آموزشی حوزه در جمکران برپا شده است، گفت: این مرکز تخصصی در سال ۱۳۸۹ توسط نماینده ولی فقیه در استان تاسیس شد.

وی افزود: این موسسه بر اساس اولویت بندی مسایل مرتبط به کلام تخصصی شکل گرفت و هدف آن پژوهش در زمینه های مختلف کلام شیعی بوده است. از آن سال تا کنون ۷ دوره رشته کلام سطح ۲، ۷ دوره شیعه شناسی سطح ۳ و پنج دوره کلام بین مذاهب در این مرکز برگزار شده است.

وی با ذکر این مطلب که این مرکز تا کنون ۳۰۰ طلبه آموزش داده است گفت: این طلاب در سطوح مختلف آموزش دیده اند. تا کنون ۹۰ نفر از این مرکز تخصصی فارغ التحصیل شده اند. همچنین ۵ پایان نامه تخصصی نیز در این مرکز تدوین شده است.

وی گفت: این مرکز مجهز به یک کتابخانه تخصصی است که با بیش از ۸ هزار جلد در حوزه کلام و شیعه شناسی ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت علمی طلاب به شمار می رود. همچنین اتاق رایانه برای استفاده دانش پژوهان و آثار اساتید و دانش پژوهان و دانش آموختگان این مجموعه نیز در معرض استفاده طلاب قرار دارد.

مسئول غرفه مرکز تخصصی علامه امینی تبریز گفت: رویکرد سطح دو این مرکز تخصصی در رشته کلام اسلامی است و در سطح سه نیز شیعه شناسی و کلام بین مذاهب تدریس می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha