سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
شسلی

نماینده ولی فقیه در کاشان، به خدمات حوزه های علمیه در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: خدمات جهادی روحانیون و حوزه های علمیه در غسل و تدفین اموات کرونایی، کمک به بیماران کرونایی، ضدعفونی معابر، رزمایش کمک مومنانه برای افکار عموم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز دوشنبه دهم آبان ۱۴۰۰ در دیدار مدیران مدارس علمیه شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق به ویژگی های  حوزه های علمیه تشیع اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه شیعه تبیین گر اندیشه امامان معصوم (ع) هستند.

وی، کلام امام صادق (ع) را تجلی کلام پیامبراکرم (ص) دانست و افزود: در حوزه های علمیه شیعی به ما آموختند کلام امام صادق (ع) همان قال رسول الله(ص) است.

عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه شرایط حوزه های علمیه  فعلی با گذشته فرق کرده است. ادامه داد: امروز به خاطر شرایط حاکم بر جامعه تمام تحولات را در سبد روحانیت قرار داده اند، لذا حوزه های علمیه و روحانیت نباید از مسائل جامعه غافل باشند.

امام جمعه کاشان ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، توقعات جامعه نسبت به روحانیون و حوزه های علمیه بیشتر شده است، لذا حوزه علمیه باید پیش بینی های لازم را در رفع نیازهای جامعه به عمل آورد.

وی،با اشاره به کمبود امام جماعت در برخی نقاط کشور گفت: از  ۵ هزار مسجد استان مازندران ۲ هزار امام جماعت کم دارند، حوزه های علمیه باید نسبت به تقاضای جامعه و مساجد بیش از پیش فعالیت کنند.

آیت الله سلیمانی، به پیشینه آثار پر برکت عالمان دینی در کاشان اشاره کرد و گفت: وجود علما و فضلای اصیل و قرار گرفتن در نزدیکی شهر مقدس قم، کاشان را از نظر دینی و فقهی نسبت به سایر شهرهای کشور متمایز کرده است.

وی با بیان اینکه نهضت همه جانبه برای رشد و تعالی حوزهای علمیه لازم است، بر ضرورت تقویت و توسعه زیرساخت های حوزوی کاشان تاکید کرد و گفت: با تشکیل شورای حوزه کاشان و نشست فکری با متولیان، مدیران، نخبگان و برجستگان و ایجاد منابع پایدار می توان جایگاه حوزه علمیه این منطقه را تقویت کرد.

امام جمعه کاشان اظهار کرد: در حالی که بالغ بر۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در اختیار انجمن خیرین مدرسه ساز کاشان است، حوزه های علمیه شهرستان برای مبالغ ناچیز به این طرف و آن طرف دست دراز می کنند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه حوزه های علمیه باید به سمت پژوهش محوری سوق پیدا کنند، ادامه داد: حوزه های علمیه در عرصه های پژوهشی امر به معروف و نهی از منکر، جلوگیری از افزایش آمار طلاق، تحکیم بنیان خانواده و... گام بردارند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تفکر جهادی در حوزه های علمیه، افزود: در حوزه های علمیه شورای پشتیبانی، پژوهش، تهذیب و تقویت بینه معیشتی طلاب تشکیل شود.

 نماینده ولی فقیه در کاشان در پایان، به خدمات حوزه های علمیه در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: خدمات جهادی روحانیون و حوزه های علمیه در غسل و تدفین اموات کرونایی، کمک به بیماران کرونایی، ضدعفونی معابر، رزمایش کمک مومنانه برای افکار عموم تبیین شود.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha