یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 988069
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
امامزادگان چهل اختران - قم

حوزه / در سال ۹۷، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان از منابع ملی برای بحث تملک اطراف حرم مطهر چهل اختران در اختیار شهرداری و شهرسازی قم قرار گرفت و این دو سازمان هم کار آزاد سازی را شروع و تا حدودی پیش بردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهندس بخشی در بازدید از فعالیت عمرانی امام زادگان شاخص قم که با حضور اصحاب رسانه در امام زادگان چهل اختران(ع) در قم برگزار شد، گفت: طرح توسعه امام زادگان  چهل اختران، ملی است و قرار شده این بود این طرح بعد از سفر رهبر انقلاب به قم انجام شود.

کارشناس مسائل عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک قم افزود: در سال ۹۷، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان از منابع ملی برای بحث تملک اطراف حرم مطهر چهل اختران در اختیار شهرداری و شهرسازی قرار گرفت و این دو سازمان هم کار آزاد سازی را شروع و تا حدودی پیش بردند.

وی بیان داشت: در حال حاضر به دلیل گرانی املاک در اطراف حرم، مشکلاتی در روند بحث تملک و آزادسازی املاک ایجاد شده است.

مهندس بخشی گفت: برای ادامه روند آزاد سازی رایزنی هایی برای تأمین اعتبار صورت گرفته و این کار هم در حال پی گیری است.

کارشناس مسائل عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک قم افزود: ما هم در اداره اوقاف بیکار ننشسته و بحث توسعه را در دستور کار قرار داده ایم.

وی بیان داشت: هم اکنون ۸۰۰ متر زمین در ضلع شرقی امام زاده چهل اختران برای توسعه این حرم وجود دارد و کار معماری و طراحی آن با حمایت خیرین صورت گرفته و در حال ساخت آن هستیم.

 بخشی با اشاره به فعالیت عمرانی و بازسازی های انجام شده در در طی دو سال گذشته در امام زادگان چهل اختران گفت: از جمله این کارها مرمت سازی، کف سازی قبور، مرمت سازی بنای صحن اطراف حرم بوده که بالغ بر یک میلیارد تومان برای این بازسازی ها هزینه برداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha