شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / آماده سازی مدرسه امام زین العابدین آیت الله اراکی در امام زاده شاه جمال الدین

حوزه/ حجت الاسلام جباری با اشاره به طرح بازسازی جامع بازسازی امامزادگان، گفت: این طرح جامع بعد از مطالعه از سوی مسئولین کشور به تصویب رسید و به مسئولین تولیت امامزادگان ابلاغ شده است و مقرر شد هر فعالیت عمرانی که در امامزادگان صورت می گیرد، باید براساس طرح جامع باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام جباری در بازدید از فعالیت عمرانی امامزادگان شاخص قم که با حضور اصحاب رسانه در امامزاده شاه احمدبن قاسم(ع) در قم برگزار شد با اشاره به طرح بازسازی جامع بازسازی امام زادگان جلیل القدر ، گفت: این طرح جامع بعد از مطالعه از سوی مسئولین کشور به تصویب رسید و به مسئولین تولیت امام زادگان ابلاغ شده است و مقرر شد هر فعالیت عمرانی که در امام زادگان صورت می گیرد، باید براساس طرح جامع باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف استان قم، با بیان این که یکی از کارهایی که در امامزادگان انجام می شود، دفن اموات است و در این رابطه حق الدفنی هم از صاحبان متوفی دریافت می گردد، عنوان کرد: این حق الدفن و پولی که دریافت می شود، در ارتباط با فعالیت عمرانی همان امام زاده هزینه می گردد.

وی بیان داشت: از جمله این هزینه ها در ارتباط با فعالیت عمرانی امام زاده، مدیریتی، فعالیت فرهنگی، حفظ عین و... است.

 حجت الاسلام جباری با اشاره به این که حق الدفن به معنای مالکیت نیست، گفت: براساس موازین، کسی حق ندارد پول امام زاده ای را در فعالیت عمرانی امام زاده دیگر مصرف کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف استان قم با اشاره به یک سان سازی قبور، گفت: این کار در امام زادگان شاخص شروع شده و اگر به درستی پیش برود، برکاتی زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی بیان داشت: از دیگر فعالیت هایی که در این امام زاده در حال انجام است و مسائلی هم در پی آن ایجاد شده ساخت شبستان با مساحت ۴ هزار متر مربع است.

 حجت الاسلام جباری گفت: برای بازسازی آن ۶ میلیارد تومان برآورد مالی شده است و این امر نیز از طریق درآمدهای قبور تأمین می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف استان قم به مردم اطمینان خاطر داد که بازسازی این شبستان، هیچ گونه مشکلی را برای قبور ایجاد نمی کند چرا که قبور مؤمنین برای ما محترم است و کسی قصد بی احترامی به آنها را ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha