جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مصاحبه ها/ نمایشگاه "دستاوردهای علمی واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی"

حوزه/ حجت الاسلام شفیعیان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری دوره تمدن اندیشی را برای آشنایی طلبه ها با بحث «تمدن»، چیستی و لوازم تحقق آن در راستای تمدن سازی اسلامی برگزار کردیم.

حجت الاسلام محمدجواد شفیعیان مدیر مؤسسه علامه مجلسی (ره) اصفهان در غرفه این مؤسسه در نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: این مؤسسه از زیرمجموعه های دفتر تبلیغات استان اصفهان است و ذیل میزهای تخصصی قطب های فکری فرهنگی چهارگانه این دفتر  در حال فعالیت می باشد.

وی افزود: دوره های آموزشی مختلفی برای مبلغین و روحانیون در مؤسسه علامه مجلسی در رشته های قرآن و حدیث، اخلاق و تربیت، فقه و اصول، فلسفه و کلام و تبلیغ و زبان های خارجی برگزار می گردد.

حجت الاسلام شفیعیان خاطرنشان کرد: در سطح ۳ و سطح ۴ گرایش مشاوره اسلامی ذیل گروه علمی اخلاق و تربیت آموزش داده می شود؛ همچنین تاکنون رشته های شیعه شناسی، تبلیغ و علوم عقلی را در سطوح ۳ و ۴ برگزار کرده ایم.

وی حضور طلاب در عرصه بین الملل را ضروری دانست و گفت: در کنار آموزش های رسمی که در این مؤسسه داده می شود آموزش های غیررسمی همچون آموزش ۶ زبان عربی، انگلیسی، اسپانیایی، چینی، فرانسوی و آلمانی را هم ارائه می دهیم.

مدیر مؤسسه علامه مجلسی (ره) اصفهان تصریح کرد: برگزاری دوره های کوتاه مدت همچون قرآن و تربیت را هم در ماه های رمضان و به مدت ۲۰ روز برگزار می کنیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری دوره تمدن اندیشی را برای آشنایی طلبه ها با بحث «تمدن»، چیستی و لوازم تحقق آن در راستای تمدن سازی اسلامی برگزار کردیم.

حجت الاسلام شفیعیان بیان داشت: یکی دیگر از کارویژه های انجام شده از سوی این مؤسسه برگزاری سلسله سمینارهای فقه مضاف با هدف آشنایی طلاب با مسائل جدید بوده است.

وی گفت: دانش پژوهان مؤسسه علامه مجلسی پس از فارغ التحصیلی به پژوهش در حل مسائل جدید می پردازند.

مدیر مؤسسه علامه مجلسی (ره) اصفهان اظهار کرد: ارتباط و پیوند فارغ التحصیلان مؤسسه با آن به نحوی سازمان یافته دنبال می شود تا آنان بتوانند با تشکیل گروه های تبلیغ تخصصی به فعالیت پرداخته و یا در فضای مجازی ایفای نقش کنند.

وی با معرفی محصولات ارائه شده در غرفه این مؤسسه در نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی عنوان داشت: در اینجا بخشی از پایان نامه های دانش پژوهان مقطع تحصیلی سطح ۳ به نمایش گذاشته شده اند.

حجت الاسلام شفیعیان در پایان خاطرنشان کرد: طلاب در مؤسسه علامه مجلسی در کنار تحصیل دروس اصلی در کارگاه های علمی مختلفی نیز به عنوان یک بازوی کمکی شرکت نمایند و کمک بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha