دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه هدف ما خدمت به مردم و نظام و برطرف سازی مشکلات جامعه است، گفت: رفع برخی مشکلات کلان کشور همانند بورس و تحریم، از عهده استان و بنده خارج است، اما مشکل فلان محله را می‌توانیم در استان حل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در مجمع نسل انقلاب دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه از روز اول حضور در همدان، تشکیل مجامع و ارتباط با اقشار مختلف مردمی از اولویت‌های بنده بوده اما شرایط کرونایی اجرای آن را با تاخیر انداخت، اظهار داشت: مجامع، چشم بینای دفتر نمایندگی محسوب می‌شوند و بنده با استفاده از این مجامع از اطلاعات و مسائل و مشکلات روز جامعه با خبر خواهم شد.

وی به تشریح اهداف این مجامع پرداخت و مطرح کرد: اولین هدف از تشکیل آن، شناسایی ظرفیت‌های موجود در استان، خصوصا در حوزه بانوان است، چرا که گاهی از اوقات به دلیل عدم شناسایی ظرفیت‌های موجود، در بزنگاه‌ها انسان احساس خلا می‌کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در دفتر اعتقادی به دسته بندی یا خط کشی سیاسی نداریم و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت استان استفاده کرد، گفت: دومین فلسفه مجامع، ارتقا سطح فرهنگی و اجتماعی استان، با استفاده از ظرفیت اعضا و نخبگان حاضر در جلسات است.

وی با اشاره به اینکه سند فرهنگی و سند قرآنی در استان زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است، عنوان کرد: در کشور سند و قانون به اندازه کافی وجود دارد اما نقطه ضعف موجود، نبود مدیری قوی است که بتواند این قوانین و اسناد را اجرا کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: شناسایی مسائل شهر و ارائه راهکارهای موجود برای رفع مشکلات و ترویج فرهنگ مطالبه‌گری از دیگر اهدافی است که در این مجامع به دنبال تحقق آن هستیم.

وی با بیان اینکه گاهی از موارد برخی از مشکلات شهری تنها با حضور چند نفر از مسئولان به راحتی قابل حل است، گفت: مردم از ما انتظار معجزه ندارند و لذا با برخی از کارهای کوچک و رفع مشکلات می‌توانیم در مسیر ایجاد اعتماد و رضایت عمومی حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه هدف ما خدمت به مردم و نظام و برطرف سازی مشکلات جامعه است، مطرح کرد: رفع برخی مشکلات کلان کشور همانند بورس و تحریم، از عهده استان و بنده خارج است، اما مشکل فلان محله را می‌توانیم در استان حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصل رفع مشکلات مردم است نه نام‌ها، ابراز کرد: اعضا مجامع باید با شناسایی مشکلات در سطح شهر و ارائه راهکار به دنبال حل مشکلات مردم همدان باشند.

استفاده از حسینیه ها برای ایجاد کارگاه های اشتغال زایی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان در پایان با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت حسینیه‌های موجود در استان، عنوان کرد: بسیاری از حسینیه‌ها در استان در طول سال به جز چند روز، هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌شود در حالی که می‌توان با اتخاذ تدابیر راه‌گشا، حسینیه‌های موجود را به کارگاه اشتغال زایی تبدیل کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha