دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مصاحبه ها/ نمایشگاه "دستاوردهای علمی واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی"

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با اشاره به رابطه حوزه و دانشگاه گفت: لازم است مسئولین دانشگاه ها و حتی وزیر علوم به بازدید این نمایشگاه دعوت شوند تا از تولیدات علمی تخصصی حوزه های علمیه آگاهی یافته و در تعاملات بین حوزه و دانشگاه از آن ها بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت: نکته حائز اهمیت این است که در اوضاع کنونی حوزه های علمیه راهی جز نگاه تخصصی و تقید به الزامات تحصیل، تدریس و تبلیغ تخصصی ندارند.

وی، افزود: بر همین اساس در سال های اخیر هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی در کنار اداره کل تبلیغ و اداره کل اعزام، اداره کل تبلیغ تخصصی را بنا نهادند که بخش قابل توجهی از خروجی های مراکز تخصصی در اختیار این اداره قرار می گیرند تا از ظرفیت های تبلیغی و علمی آنان استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد خاطرنشان کرد: ما همچنان با نیازهای موجود جامعه و تا تبدیل شدن این پایان نامه ها و در اختیار قرار گرفتن این توانمندی ها در دست نظام و نهادهای فرهنگی فاصله داریم؛ این کار نیازمند فعالیت های رسانه ای و تعریف مبدل هایی است که بتوانند این دستاوردها را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی، ورود حوزه های علمیه به عرصه های جدید را الزامی دانست و گفت: تولید دانش های جدید همچون مددکاری اسلامی، الحاد جدید، نسبت ایمان با اقتصاد، نسبت ایمان با حاکمیت و سیاست نیازهای روز جامعه هستند که با تولیدات علمی ما در حال حاضر هنوز هم فاصله قابل توجه دارند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: در دفتر تبلیغات اسلامی با تعریف بیش از ۴۰ رشته تعریف شده در خدمت مبلغین تخصصی هستیم که فارغ التحصیل مراکز تخصصی می باشند.

وی، با اشاره به رابطه حوزه و دانشگاه افزود: لازم است مسئولین دانشگاه ها و حتی وزیر علوم به بازدید این نمایشگاه دعوت شوند تا از تولیدات علمی تخصصی حوزه های علمیه آگاهی یافته و در تعاملات بین حوزه و دانشگاه از آن ها بهره ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha