دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: اگر حوزه علمیه می‌خواهد قاعده نظام اسلامی باشد، باید صدر تا ذیل آن از فهم سیاسی برخوردار باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در هفتمین نشست قرارگاه سیاست و جامعه که با حضور اعضاء این قرارگاه و معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، با اشاره به ضرورت مشخص کردن نیاز سطوح مختلف طلاب در قالب شبکه مسائل و فعالیت بر اساس آن، گفت: کار بر این مبنا، هدفمند، سازنده، تحولی، تولیدمحور و در مسیر مطالبات رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

وی نیازسنجی‌های سیاسی اجتماعی را لازمه فعالیت‌های بنیادین، تحولی و سازنده در این زمینه دانست و تصریح کرد: بدون فهم سیاسی نمی‌توان انتظار حوزه علمیه، استاد، طلبه و فاضلی انقلابی داشت و البته که با حفظ کردن یک سری محتوا، نمی‌توان به فهم سیاسی رسید. اگر حوزه علمیه می‌خواهد قاعده نظام اسلامی باشد، باید صدر تا ذیل آن از فهم سیاسی برخوردار باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در مورد شأن قرارگاه‌های علمی حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: قرارگاه‌ها شأن اندیشه‌ورزی دارند و قلمرو آن‌ها، همه آحاد و اعضای حوزه علمیه است. قرارگاه سیاست و جامعه باید مجموعه حوزه را جهت رسیدن به فهم سیاسی در تزار انقلاب اسلامی یاری کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ضمن اشاره به برخی از فعالیت‌های معاونت‌ها و بخش‌های مختلف مرکز مدیریت حوزه در زمینه مسائل سیاسی و اجتماعی، افزود: در حوزه سه سطح عمومی، تخصصی و نخبگانی تعریف شده است و کارها بر مبنای این سطوح برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: محور اصلی تحول در حوزه علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه، استاد است و یکی از اقدامات اساسی و اولیه قرارگاه می‌تواند تعیین سازوکارهای طبقه‌بندی اساتید سیاسی اجتماعی، به عنوان مبنایی برای توانمندسازی آن‌ها باشد.

گفتنی است در ابتدای این نشست، برخی از اعضا قرارگاه، دیدگاه‌های خود پیرامون ضرورت‌ها و اولویت‌های فعالیت حوزه علمیه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را بیان کردند و در پایان نیز احکام اعضا، توسط مدیر حوزه علمیه خراسان تقدیم ایشان شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha