جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علامه حسن زاده

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس گفت: نقش اجتماعی عالم و نقش دفاع از اجتماع در دین را باید بزرگ بشماریم و به آن توجه کنیم، باید خود را مرزبان تفکر از شیعه بدانیم، علامه حسن زاده آملی اینگونه بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی(ره) که در مصلای نماز جمعه قدیم با حضور علما و روحانیون برگزار شد، علامه حسن زاده آملی را مرزبان تشیع دانست و اظهار کرد: علامه می فرمودند که نفس برخی حال انسان را می گیرد، اگر شخصی اصل کار را که دفاع از دین است کنار بگذارد هرچه می خواهد اصطلاح آموخته باشد دیگر نتیجه ای ندارد.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه علامه حسین زاده می توانست به عنوان یک فقیه در کسوت مرجعیت قرار گیرد، اما به عنوان یک حکیم در مرز دفاع از دیانت ایستاد و ادعای مرجعیت نکرد، عنوان کرد: ایشان روزی که وارد حوزه علمیه قم شد فرمودند بیش از آنی که حکمت و فلسفه خوانده باشم، فقه و اصول خوانده ام اما دیدم این عرصه سرباز ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: نقش اجتماعی عالم و نقش دفاع از اجتماع در دین را باید بزرگ بشماریم و به توجه کنیم، باید خود را مرزبان تفکر از شیعه بدانیم، علامه حسن زاده آملی اینگونه بود.

به گفته نماینده ولی فقیه در فارس، علامه حسن زاده اکتفا به فعالیت های حوزوی نکرد بلکه به میدان آمد، بزرگی شخصیت علامه حسن زاده بیش از این بود، وی به میدان مبارزه فکری با کموینیستی در شهر خود پرداخت، ایشان دروس معرفت النفس را اثبات کرد فراتر از علام ماده یک عالم دیگری وجود دارد و با این کار جلو کمونیست ها را گرفت.

وی افزود: فردی که کتاب های فلسفی می خواند بسیار وجود دارد اما نقش مهم عالم دینی بسیار مهم است، نقش اجتماعی عالم را باید بزرگ بشماریم و الا عمر می گذرد و استفاده چندانی از دانشی که به ما ارزانی شده را نخواهیم برد، باید خود را سنگربان تفکر شیعی بدانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha