یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محیط زیست از منظر اسلام

حوزه/ امروز شاهد تجاوزهایی به محیط زیست در مسائل مختلف هستیم. این نشان می دهد که توجه چندانی به سبک زندگی اسلامی نشده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، دکتر سلاجقه، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی، افزود: مسئله محیط زیست از موضوعات اولیه هر کشور می باشند و امروز نحوه تعاملات با کشورها از طریق محیط زیست پیش می رود.

وی بیان داشت: دین ما مترقی و رهنمودهای بسیار خوبی در ارتباط با محیط زیست دارد ولی از نظر اجرا مشکلاتی در بحث محیط زیست داریم.

سلاجقه اظهار داشت: شهر قم پایتخت معنوی جهان است و ترکیب جمعیتی این مسئله را به خوبی نشان می دهد و اینجا همان گونه که به عنوان ام القرای جهان اسلام است از نظر شاخص های محیط زیست هم باید در حد ام القراء باشد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست، افزود: امروز مصرف آب، چشمه و قناعت نیست و از راه های مختلف دیگر بدست می آید و از دیگر سو ، منابع آب در حال کم شدن است و این به مصرف و مدیریت ما بر می گردد.

وی بیان داشت: امروز شاهد تجاوزهایی به محیط زیست در مسائل مختلف هستیم. این نشان می دهد که توجه چندانی به سبک زندگی اسلامی نشده است.

سلاجقه اظهار داشت: علما و بزرگان به دلیل ارتباط با مردم می توانند آنها را در ارتباط با مصرف آب و حفظ محیط زیست توصیه و راهنمایی بفرمایید. قطعا سخنان شما در حفظ محیط زیست کارگشا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha