شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ متأسفانه هنوز توجه به حق و حقوق دیگران و مسئله اسراف و توجه به فرهنگ محیط زیست در جامعه جا نیفتاده است و مردم به اهمیت آن پی نبرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست که در دفتر معظم له در قم برگزار شد،‌گفتند: بنده آقای رئیسی را از گذشته می شناسم، با والد ایشان هم آشنا هستم. آقای رئیسی شخصیتی بسیار بزرگوار می باشد، وقتی به دفتر ما آمد به ایشان گفتم برای رفع مشکلات جامعه باید به میان مردم بروید و تنها به سخنان و شنیده های افراد اکتفاء نکنید.

معظم له در ادامه بیان داشت: یکی از مسائل مهمی که در کشور ما کمتر به آن توجه شده، محیط زیست است، چون به چشم نمی آید.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، اظهار داشتند: ولی همه باید بدانند همه موجودات از محیط زیست سهم و حق دارند. لذا اگر این حق ادا و رعایت نشود، به همه حتی موجودات هم ظلم شده است.

معظم له بیان داشتند: در روایت آمده که امام صادق(ع) غلامی داشتند، این آقا سیبی به دهان گرفت و مقداری را خورد و الباقی آن را دور انداخت، حضرت با دیدن این صحنه، از حرکت آن غلام ناراحت شد و سپس در ارتباط با این مسئله به او توصیه کرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: امروز یکی از مشکلات بحث اسراف در محیط زیست است. متأسفانه هنوز توجه به حق و حقوق دیگران و مسئله اسراف و توجه به فرهنگ محیط زیست در جامعه جا نیفتاده است و مردم به اهمیت آن پی نبرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha