سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
استکبار

حوزه/  حوزه علمیه همدان در بیانیه ای ضمن گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان و تبریک و تهنیت این روز بزرگ به ملت مؤمن و انقلابی ایران، ابراز امیدواری کرد که مانند همیشه امواج توفنده ملت‌های مستضعف کاخ ستم طواغیت و شیاطین مستکبر را درهم کوبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حوزه علمیه همدان در بیانیه ای ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳آبان و تبریک و تهنیت این روز بزرگ به ملت مؤمن و انقلابی ایران، ابراز امیدواری کرد که مانند همیشه امواج توفنده ملت‌های مستضعف کاخ ستم طواغیت و شیاطین مستکبر را درهم کوبد.

در این بیانیه می خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

با وجود گذشت بیش از چهل سال از حماسه ماندگار تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست جوانان پر شور و انقلابی ایران اسلامی، ابعاد این اقدام شجاعانه و مبتنی بر بصیرت و متکی به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، همچنان نشانه و سرمشقی ارزشمند برای دوران کنونی ایران اسلامی است.

۱۳آبان در سه مقطع تاریخی سال‌های ۱۳۴۳ (تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه)، ۱۳۵۷ (به شهادت رساندن دانش آموزان توسط رژیم جلاد پهلوی) و ۱۳۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی آمریکا) به نماد عزت، مقاومت، دشمن‌شکنی و استکبارستیزی ملت ایران و سرشکستگی و خفت و خواری دشمنان این مرز و بوم تبدیل شده است.

۱۳آبان یوم الله است تا به همه ملت‌های آزادی‌بخش نشان دهد، هر چقدر هم که هیمنه آمریکا و ابرقدرت‌های استکباری بزرگتر باشد، می‌توان با ایمان به خدای بزرگ و اتکا به ملت‌ها و با مقاومت در برابر خواسته‌های نامشروع ایستادگی کرد.

حوزه علمیه همدان در جهت پاسداشت بهتر ارزشهای این روز بزرگ که به روز استکبار ستیزی معروف است ذکر چند نکته را ضروری می داند:

۱- امروز راه و توطئه های نظام سلطه و استکبار جهانی نه تنها به پایان نرسیده بلکه هر سال با حیله و نقشه ای جدید در صدد است تا عزم مردم و آرمان های انقلابی آن ها را از بین ببرد؛ از این رو لازم است مسئولان کشور بامجاهدت و تلاش شبانه روزی در راستای خدمت رسانی به مردم و کارآمد سازی انقلاب و بسط و گسترش عدالت در جامعه و مبارزه با فساد، در جهت خنثی کردن برنامه های دشمن گام بردارند.

۲- امروز دشمن با نگاه به شکست های متوالی خود در مواجهه با جمهوری اسلامی در سال های گذشته،  تنها راه موفقیت را مسائل اقتصادی می داند لذا با حملات ناجوانمردانه اقتصادی می‌خواهد مردم را از نگاه عمیق به دستاوردهای انقلاب و وقایعی مانند ۱۳ آبان بازدارد که البته باید گفت این نگاه جاودانه به دستاورهای انقلاب و یوم الله ۱۳ آبان نه تنها حذف نمی شود، بلکه روز به روز بر جایگاه آن افزوده خواهد شد از این رو مسئولان اجرایی کشور نیز باید به درستی در این مسائل ورود کرده و اجازه ندهند تا نظام سلطه با فشارهای اقتصادی مردم را تحت فشار قرار دهند.

۳- ملت انقلابی و مومن ایران بارها در تاریخ ثابت کرده اند که قطع ید آمریکا از کشور، استقلال و برکات فراوانی در پی داشته است و همچنان بد عهدی ها و پیمان شکنی های آمریکا و متحدانش در وقایع مختلف از جمله برجام، این مطلب را واضح تر وروشن تر از گذشته می نمایاند. بنابراین بار دیگر این رهنمود همیشگی امام راحل عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی را یاد آوری می کنیم که علاج همه مشکلات کشور در توجه و استفاده از ظرفیت های عظیم موجود در داخل کشور است.  

حوزه علمیه همدان ضمن گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان و تبریک و تهنیت این روز بزرگ به ملت مؤمن و انقلابی ایران، ابراز امیدواری می کنند که مانند همیشه امواج توفنده ملت‌های مستضعف کاخ ستم طواغیت و شیاطین مستکبر را درهم کوبد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha