شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام بلال عربیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: سفر آیت الله اعرافی به کردستان، دیدار با حوزویان این خطه با ایشان و به ویژه طرح هایی که در این سفر مصوب شد می تواند باعث جهش حوزه های علمیه تشیع و اهل سنت استان خواهد شد.

حجت الاسلام بلال عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان با اشاره به سفر آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور به استان کردستان، اظهار داشت: جایگاه مدارس علمیه و دینی در استان کردستان از تاریخچه ای دیرینه ای برخوردار است، با این حال بسیاری از عوامل دست به دست هم داده و شاهد عقب ماندگی هایی در این بخش هستیم.

 استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: سابقه ایجاد حوزه علمیه در کردستان به یک قرن می رسد و اولین حوزه علمیه در شهرستان بیجار توسط مرحوم آیت الله گروسی از علمای بنام و شهیر تشیع پایه گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه حوزه های علمیه در راس امور فرهنگی و دینی باشد، بیان کرد: سفر آیت الله اعرافی به کردستان، دیدار با حوزویان این خطه با ایشان و به ویژه طرح هایی که در این سفر مصوب شد می تواند باعث جهش حوزه های علمیه تشیع و اهل سنت استان شود.

حجت الاسلام عربیان ادامه داد:  بازدید آیت الله اعرافی از مدارس علمیه  استان باعث شد که مشکلات ها و نارسایی های موجود به صورت دقیق رصد شود و خوشبختانه در این سفر برنامه هایی مصوب گردید که اجرایی کردن آنها باید در اولویت قرار بگیرد.

این استاد حوزوی ادامه داد: استعدادهای حوزوی در کردستان بسیار است، ولی با این وجود دوری از مرکز و توسعه نیافتگی استان باعث شده که این ظرفیت ها به حاشیه بروند، امیدواریم که به زودی نتایج سفر آیت الله اعرافی به کردستان خود را نمایان سازد.

وی در پایان گفت: ضرورت دارد برای مقابله با جریان ها و افکار تکفیری، سلفی گری و... در کردستان، حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع استان بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha